SCR
Selektywna redukcja katalityczna (SCR) to zaawansowana technologia oczyszczania spalin stosowana głównie w nowoczesnych silnikach Diesla. Jej głównym celem jest redukcja szkodliwych tlenków azotu (NOx) emitowanych przez pojazdy. System SCR wykorzystuje roztwór zwaną AdBlue, który jest mieszanką wody i mocznika. Gdy spaliny przechodzą przez układ SCR, AdBlue jest wtryskiwane do strumienia spalin. W wysokiej temperaturze roztwór ten rozkłada się na amoniak i dwutlenek węgla. Amoniak następnie reaguje z tlenkami azotu w katalizatorze, przekształcając je w azot i wodę, które są neutralne dla środowiska.
System SCR jest niezwykle skuteczny w obniżaniu poziomu NOx, czyniąc silniki Diesla bardziej przyjaznymi dla środowiska. Technologia ta stała się standardem, zwłaszcza po wprowadzeniu rygorystycznych norm emisji spalin, takich jak Euro 6 w Unii Europejskiej. Warto zauważyć, że systemy SCR wymagają regularnego uzupełniania AdBlue, a ich efektywność zależy od prawidłowej eksploatacji i konserwacji. Nieprawidłowe funkcjonowanie układu SCR może prowadzić do zwiększenia emisji szkodliwych gazów oraz do problemów z wydajnością silnika, co wymaga uwagi w regularnym serwisowaniu pojazdu.
- Każdy kierowca...
- TCS
- Android Auto
- Limuzyna
- CarPlay
- DPF
- AdBlue
- VAN
- BSM
- AvSp
- LPG
- powłoka ceramiczna
- Car detaling
- TPMS
- Map Sensor
- skrzynia DSG
- Rozrusznik
- 4Motion
- ABC
- sprzęgło
- bieg jałowy
- Diesel
- 16V
- ozonowanie samochodu
- ACC
- Winieta
- ABS
- ASC
- AFL
- Usterki
- Nowe samochody
- Elektryczny samochód
- Auto gaśnie
- Martwe pole
- Spalanie stukowe
- Parowanie szyb
- ASO
- Filtr kabinowy
- Zawór EGR
- Zawory samochodowe
- Szarpanie samochodu
- Funcar
- Sleeper
- Dailycar
- Uber
- Tarcze hamulcowe
- Obowiązkowe wyposażenie w samochodzie