bieg jałowy
Bieg jałowy w motoryzacji odnosi się do stanu pracy silnika spalinowego, kiedy pracuje on na minimalnych obrotach bez obciążenia – tj. kiedy samochód stoi, a bieg nie jest załączony. W tym stanie silnik zużywa niewielką ilość paliwa, jedynie tyle, ile jest potrzebne do utrzymania jego pracy, zasilania układów pomocniczych oraz utrzymania odpowiedniej temperatury. Regulacja biegu jałowego jest ważna, ponieważ wpływa na stabilność pracy silnika, zużycie paliwa oraz emisję spalin. Nowoczesne samochody często są wyposażone w systemy sterowania elektronicznego, które automatycznie dostosowują obroty silnika w biegu jałowym, aby zapewnić optymalną efektywność i minimalizować emisję szkodliwych substancji.
Inne tematy
- Każdy kierowca...
- TCS
- Android Auto
- Limuzyna
- CarPlay
- DPF
- AdBlue
- VAN
- BSM
- AvSp
- LPG
- powłoka ceramiczna
- Car detaling
- TPMS
- Map Sensor
- skrzynia DSG
- Rozrusznik
- 4Motion
- ABC
- sprzęgło
- Diesel
- 16V
- ozonowanie samochodu
- ACC
- Winieta
- ABS
- ASC
- AFL
- SCR
- Usterki
- Nowe samochody
- Elektryczny samochód
- Auto gaśnie
- Martwe pole
- Spalanie stukowe
- Parowanie szyb
- ASO
- Filtr kabinowy
- Zawór EGR
- Zawory samochodowe
- Szarpanie samochodu
- Funcar
- Sleeper
- Dailycar
- Uber
- Tarcze hamulcowe
- Obowiązkowe wyposażenie w samochodzie