AdBlue

AdBlue to ciekły dodatek wykorzystywany w nowoczesnych silnikach Diesla do redukcji emisji szkodliwych tlenków azotu (NOx) w spalinach. Składający się głównie z roztworu mocznika (około 32,5%) i wody demineralizowanej, AdBlue jest kluczowym elementem technologii SCR (Selective Catalytic Reduction), która jest coraz częściej stosowana w pojazdach spełniających normy emisji Euro 6. System SCR, wykorzystując AdBlue, przekształca NOx w nieszkodliwy azot i wodę, co pozwala na znaczące obniżenie poziomu zanieczyszczeń powietrza.

Jego stosowanie jest szczególnie istotne w ciężarówkach, autobusach oraz nowszych samochodach osobowych z silnikiem Diesla. Obecność zbiornika na AdBlue w pojeździe wymaga regularnego uzupełniania płynu, co jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania systemu SCR i utrzymania niskiego poziomu emisji spalin. Brak AdBlue może prowadzić do obniżenia wydajności silnika lub nawet jego zablokowania, co jest zabezpieczeniem przed przekroczeniem limitów emisji szkodliwych substancji. Z tego powodu zrozumienie roli AdBlue i dbałość o jego regularne uzupełnianie staje się ważnym aspektem eksploatacji nowoczesnych pojazdów Diesla.