AdBlue
AdBlue to ciekły dodatek wykorzystywany w nowoczesnych silnikach Diesla do redukcji emisji szkodliwych tlenków azotu (NOx) w spalinach. Składający się głównie z roztworu mocznika (około 32,5%) i wody demineralizowanej, AdBlue jest kluczowym elementem technologii SCR (Selective Catalytic Reduction), która jest coraz częściej stosowana w pojazdach spełniających normy emisji Euro 6. System SCR, wykorzystując AdBlue, przekształca NOx w nieszkodliwy azot i wodę, co pozwala na znaczące obniżenie poziomu zanieczyszczeń powietrza.
Jego stosowanie jest szczególnie istotne w ciężarówkach, autobusach oraz nowszych samochodach osobowych z silnikiem Diesla. Obecność zbiornika na AdBlue w pojeździe wymaga regularnego uzupełniania płynu, co jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania systemu SCR i utrzymania niskiego poziomu emisji spalin. Brak AdBlue może prowadzić do obniżenia wydajności silnika lub nawet jego zablokowania, co jest zabezpieczeniem przed przekroczeniem limitów emisji szkodliwych substancji. Z tego powodu zrozumienie roli AdBlue i dbałość o jego regularne uzupełnianie staje się ważnym aspektem eksploatacji nowoczesnych pojazdów Diesla.
- Każdy kierowca...
- TCS
- Android Auto
- Limuzyna
- CarPlay
- DPF
- VAN
- BSM
- AvSp
- LPG
- powłoka ceramiczna
- Car detaling
- TPMS
- Map Sensor
- skrzynia DSG
- Rozrusznik
- 4Motion
- ABC
- sprzęgło
- bieg jałowy
- Diesel
- 16V
- ozonowanie samochodu
- ACC
- Winieta
- ABS
- ASC
- AFL
- SCR
- Usterki
- Nowe samochody
- Elektryczny samochód
- Auto gaśnie
- Martwe pole
- Spalanie stukowe
- Parowanie szyb
- ASO
- Filtr kabinowy
- Zawór EGR
- Zawory samochodowe
- Szarpanie samochodu
- Funcar
- Sleeper
- Dailycar
- Uber
- Tarcze hamulcowe
- Obowiązkowe wyposażenie w samochodzie