16V
16V w kontekście motoryzacyjnym to oznaczenie silnika wyposażonego w szesnaście zaworów, co oznacza, że na każdy z czterech cylindrów przypada po cztery zawory: dwa do wprowadzania mieszanki powietrzno-paliwowej (zawory ssące) i dwa do wydalania spalin (zawory wydechowe). Taka konstrukcja pozwala na lepsze "oddychanie" silnika, co przekłada się na wyższą wydajność, lepsze osiągi, a także na bardziej efektywne spalanie paliwa w porównaniu do silników z mniejszą liczbą zaworów na cylinder. Silniki 16V często znajdują zastosowanie w samochodach osobowych, zarówno w tych o sportowym charakterze, jak i w modelach miejskich, gdzie liczy się elastyczność i dynamiczność jazdy.
Inne tematy
- Każdy kierowca...
- TCS
- Android Auto
- Limuzyna
- CarPlay
- DPF
- AdBlue
- VAN
- BSM
- AvSp
- LPG
- powłoka ceramiczna
- Car detaling
- TPMS
- Map Sensor
- skrzynia DSG
- Rozrusznik
- 4Motion
- ABC
- sprzęgło
- bieg jałowy
- Diesel
- ozonowanie samochodu
- ACC
- Winieta
- ABS
- ASC
- AFL
- SCR
- Usterki
- Nowe samochody
- Elektryczny samochód
- Auto gaśnie
- Martwe pole
- Spalanie stukowe
- Parowanie szyb
- ASO
- Filtr kabinowy
- Zawór EGR
- Zawory samochodowe
- Szarpanie samochodu
- Funcar
- Sleeper
- Dailycar
- Uber
- Tarcze hamulcowe
- Obowiązkowe wyposażenie w samochodzie