Które auta najczęściej trafiają do warsztatów?

Japońskie auta rdzewieją, niemieckie są pancerne, francuskie skomplikowane, a włoskie często widuje się w warsztatach. Te stereotypy są znane wszystkim. Jednak nie można wrzucić każdego auta do tego samego worka, zwłaszcza w dobie globalizacji, gdzie marki łączą się i zmieniają pochodzenie. Przykładem jest Opel, który technicznie stał się marką francuską. Jednak pewne cechy pozostają charakterystyczne dla samochodów starszych generacji z Niemiec, Japonii, Francji i Włoch. Pochodzenie ma znaczenie, zwłaszcza przy zakupie używanego samochodu.

Niemieckie samochody w warsztatach

Niemieckie samochody dominują w warsztatach. Nie oznacza to jednak, że są najbardziej awaryjne. W Polsce kupujemy głównie samochody używane, z przewagą pojazdów z Niemiec. Stąd ich obecność w warsztatach. Niemieckie auta mają także rozbudowaną sieć serwisów, co ułatwia ich naprawę. Przewaga niemieckich samochodów polega również na dostępności części zamiennych, nawet do starszych modeli. To sprawia, że są one łatwiejsze w utrzymaniu w porównaniu do włoskich aut, do których części trudniej znaleźć.

Francuskie i włoskie auta – problemy z elektryką i zawieszeniem

Francuskie samochody często borykają się z problemami elektrycznymi i oświetleniem. Z kolei we włoskich autach najczęściej naprawia się zawieszenie, wycieki i elektrykę. Choć te usterki rzadko uniemożliwiają jazdę, to wpływają na niskie pozycje w rankingach niezawodności. Warto dodać, że francuskie auta mają trwałe silniki diesla i są mniej podatne na korozję. Włoskie samochody natomiast często znikają z rynku z powodu awarii i korozji.

Japońskie auta – trwała mechanika, ale problemy z korozją

Japońskie samochody słyną z trwałej mechaniki i stabilnej elektryki. Rygorystyczne systemy kontroli jakości w fabrykach sprawiają, że rzadko dochodzi do usterek. Problemem jest jednak korozja, która dotyka wielu modeli, zwłaszcza starszych. Mimo to japońskie auta są cenione za niezawodność i rzadko trafiają do warsztatów z poważnymi usterkami mechanicznymi.

Każdy samochód, niezależnie od kraju pochodzenia, może być niezawodny, jeśli jest odpowiednio serwisowany. Wiele zależy od właściciela, a nie tylko od marki pojazdu. Mimo że niemieckie auta dominują w warsztatach, niekoniecznie są najbardziej awaryjne. Francuskie i włoskie samochody mają swoje problemy, ale również zalety, takie jak trwałe silniki diesla. Japońskie auta są niezawodne mechanicznie, choć w ich przypadku problemem jest korozja.