PEUGEOT na VivaTech 2024

Podczas tegorocznych targów VivaTech w Paryżu PEUGEOT zaprezentował swoją wizję przyszłości mobilności elektrycznej i przedstawił odważny samochód koncepcyjny INCEPTION. To innowacyjne rozwiązanie stanowi zapowiedź nowej ery w projektowaniu samochodów, a kluczowym elementem jest rewolucyjna kierownica Hypersquare. Francuska publiczność miała okazję po raz pierwszy zobaczyć ten wyjątkowy pojazd, który otwiera nowe możliwości w zakresie przyjemności z jazdy.

Hypersquare – nowa definicja przyjemności z jazdy

Kierownica Hypersquare to kluczowy element koncepcyjnego modelu INCEPTION, który radykalnie zmienia sposób interakcji kierowcy z samochodem. Inspirowana światem gier wideo i cyfrową rzeczywistością, Hypersquare pozwala na intuicyjne zarządzanie wszystkimi funkcjami pojazdu za pomocą prostych gestów i dotknięć. Technologia steer-by-wire, na której opiera się Hypersquare, sprawia, że prowadzenie samochodu jest bardziej instynktowne i bezpieczniejsze. Kierownica jest wyposażona w ekran dotykowy, na którym wyświetlane są informacje dotyczące jazdy oraz kontrolki do sterowania funkcjami pojazdu, takimi jak klimatyzacja czy systemy wspomagania kierowcy. Ergonomiczny kształt kierownicy zapewnia komfortowe i naturalne ułożenie dłoni, co zwiększa przyjemność z jazdy.

PEUGEOT INCEPTION – mobilność elektryczna jutra

Samochód koncepcyjny PEUGEOT INCEPTION to wyraz optymistycznej wizji zrównoważonej mobilności przyszłości. Po raz pierwszy zaprezentowany na targach CES w Las Vegas, teraz zadebiutował przed francuską publicznością na VivaTech 2024. Model wyróżnia się nowym językiem stylistycznym, który tworzy elegancką i dynamiczną sylwetkę. INCEPTION jest w 100% elektryczny i wyposażony w technologię 800 V, co pozwala na pokonanie aż 800 km na jednym ładowaniu. Wnętrze pojazdu oferuje innowacyjne technologie, takie jak termoformowane materiały z recyklingu oraz tapicerka wykonana z poliestrowego weluru pokrytego motywami drukowanymi w 3D. Takie rozwiązania wspierają zobowiązanie grupy STELLANTIS do redukcji śladu węglowego o ponad 50% do 2030 roku i osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 roku.