Początki Renault Captur

Pierwsze kroki Renault Captur na rynku motoryzacyjnym były odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na kompaktowe SUV-y. Ten model zastąpił Renault Modus i był pierwszym miejskim crossoverem marki. Jego debiut okazał się strzałem w dziesiątkę, czego dowodem jest sprzedaż ponad 1,5 miliona egzemplarzy na całym świecie. Captur szybko stał się jednym z najchętniej kupowanych modeli francuskiej marki i konkurował z takimi pojazdami jak Peugeot 2008, Mazda CX-3, Volkswagen T-Roc i Hyundai Kona.

Ewolucja modelu

W 2019 roku miała miejsce premiera drugiej generacji Renault Captur, która przyniosła znaczące zmiany w porównaniu do swojego poprzednika. Nowa wersja była dłuższa o 11 cm, co zwiększyło przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Zmiany stylistyczne, takie jak masywne nadkola i charakterystyczne przednie światła LED, nadały Captur nowoczesny i wyrazisty wygląd. Co ważne, marka podąża za trendem ekologicznym, a także wprowadza wersje mild hybrid, hybrydowe oraz z instalacją LPG, przy jednoczesnej rezygnacji z silników diesla.

Technologia i wydajność

Renault Captur jest dostępny z różnymi opcjami silnikowymi, w tym trzy- i czterocylindrowymi jednostkami benzynowymi oraz hybrydowymi. Wersje benzynowe oferują moc od 90 do 160 KM, a hybrydowa – łączną moc 145 KM. Model jest dostępny wyłącznie z napędem na przednie koła, z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów, w tym innowacyjną wielotrybową skrzynią w wersji hybrydowej.

Opinie użytkowników

Renault Captur jest chwalony przez użytkowników za przestronne wnętrze, dynamiczny i muskularny design, a także dobre właściwości jezdne. Druga generacja oferuje więcej miejsca w kabinie i największy bagażnik w swojej klasie. Kierowcy zauważają jednak drobne, choć irytujące usterki dotyczące elektroniki, wymagające serwisu. Ceny wyższych wersji wyposażenia i mocniejszych silników mogą być wysokie, ale ogólnie model jest ceniony za swoją wszechstronność i styl.