Najbardziej nieudane silniki samochodowe
Wybór odpowiedniego silnika to kluczowa decyzja przy zakupie samochodu. Niektóre z nich, mimo obietnic producentów, okazują się źródłem ciągłych problemów i wysokich kosztów naprawy. Oto najbardziej nieudane silniki, których najlepiej unikać.
1.5 dCi – Renault
Mały diesel Renault, stosowany w wielu modelach, ma tendencję do obracania się panewek korbowodowych przy przebiegu około 150 tys. km oraz do wielu awarii układu zasilania.
1.4 TSI – Volkswagen
Silnik 1.4 TSI koncernu Volkswagena, mimo swojej popularności, boryka się z poważnymi problemami, takimi jak rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha i wypalanie tłoków.
0.6 / 0.7 Turbo – Smart
Te małe silniki ze Smarta cierpią na krótką żywotność (około 100 tys. km) i problemy takie jak wypalające się gniazda zaworów, kłopoty w układzie napędu rozrządu i przedwczesne zużycie turbiny.
2.5 / 3.1 TD – VM Motori
Włoski silnik VM Motori to przykład konstrukcji trudnej w serwisie z problemami takimi jak awarie układu rozrządu i nieszczelna pompa wody.
2.0 TDI – Volkswagen
2.0 TDI Volkswagena to silnik z długą listą problemów, w tym pękające głowice, awarie pompy oleju i pompowtryskiwaczy, oraz przedwcześnie zużywające się koło dwumasowe.
2.0 d – BMW
BMW 2.0 d (M47/N47) jest narażony na uszkodzenia turbiny, koła dwumasowego, wtryskiwaczy, a nawet na pęknięcie wału korbowego.
1.6 HTP – BMW/PSA
Wspólna konstrukcja PSA i BMW, silnik 1.6 THP, cierpi na problemy z turbosprężarkami, rozciągającym się łańcuchem rozrządu i pękającym kolektorem wydechowym.
Jak unikać problematycznych silników?
Przy wyborze samochodu warto zwrócić uwagę na historię danego modelu silnika oraz opinie innych użytkowników. Unikanie silników z powyższej listy pomoże w uniknięciu problemów i kosztów związanych z naprawami. Zawsze warto również przeprowadzić szczegółową kontrolę techniczną samochodu przed zakupem.