Innowacyjna niskoemisyjna benzyna
Toyota, we współpracy z firmą Chevron, opracowała nowy rodzaj niskoemisyjnej benzyny, która generuje o ponad 40% mniej CO2 w całym cyklu życia w porównaniu z tradycyjną benzyną. Nowe paliwo może być stosowane w niemal wszystkich samochodach benzynowych, co pozwala kierowcom na natychmiastową redukcję emisji CO2 bez konieczności modyfikacji pojazdu czy zakupu nowego modelu. Wprowadzenie innowacyjnej benzyny to znaczący krok w kierunku zmniejszenia wpływu transportu na środowisko. Umożliwia to szeroką dostępność ekologicznego paliwa bez potrzeby tworzenia nowej infrastruktury.
Testy drogowe i wyniki
Współpraca Toyoty i Chevron rozpoczęła się w 2021 roku, a pierwsze testy drogowe przeprowadzono wiosną 2023 roku. W testach wzięły udział hybrydowa Toyota Camry, RAV4 Prime z napędem plug-in hybrid oraz terenowy pick-up Toyota Tundra. Auta były tankowane niskoemisyjną benzyną Chevron i poruszały się po drogach publicznych w Teksasie i Mississippi.Kolejnym etapem było dostarczenie paliwa do centrum logistycznego Toyoty w Portland w kwietniu 2024 roku, gdzie tankowano nowe samochody przed ich dalszym transportem do dealerów. To potwierdza wysoką jakość nowego paliwa i jego gotowość do masowego użytku.
Zalety niskoemisyjnego paliwa
Nowa benzyna opracowana przez Toyotę i Chevron wykorzystuje surowce odnawialne, co pozwala na znaczące obniżenie emisji CO2. Ponad 50% składu paliwa stanowi biopaliwo wytwarzane z produktów rolnych oraz odpadów z uprawy roślin i hodowli zwierząt gospodarskich. Współpraca z sektorem rolnym przyspieszy wprowadzenie tego innowacyjnego paliwa na rynek oraz wzmocni pozycję rolnictwa w gospodarce. Paliwo może być dystrybuowane za pomocą istniejącej infrastruktury, co eliminuje potrzebę dodatkowych inwestycji. Dzięki temu kierowcy mogą szybko i łatwo zmniejszyć emisję CO2 swoich samochodów, co jest korzystne zarówno dla środowiska, jak i dla użytkowników pojazdów.
Strategia Toyoty na przyszłość
Współpraca z firmą Chevron w opracowaniu nowego paliwa o niskim bilansie emisji CO2 to kolejne potwierdzenie wielotorowego podejścia Toyoty do osiągnięcia celu neutralności węglowej do 2050 roku. Marka prowadzi równoczesne badania nad różnorodnymi nisko- i bezemisyjnymi rozwiązaniami, takimi jak bateryjne napędy elektryczne, hybrydowe i hybrydy plug-in, napędy na wodorowe ogniwa paliwowe, silniki spalinowe na wodór oraz niskoemisyjne paliwa syntetyczne i biopaliwa.