Suzuki Swift to mały hatchback. Proponuje kilka ekonomicznych modeli silników i zaskakująco przestronne wnętrze. To świetna alternatywa dla Hyundai i20, Kia Rio i Toyota Yaris. Przykuwa uwagę solidną jakością wykonania.
Kilka słów wprowadzenia
Jeśli szukasz małego hatchbacka, który jest przyjemny w prowadzeniu, niedrogi i wystarczająco przestronny, by pomieścić pięć dorosłych osób, zwróć uwagę na Suzuki Swift. Ma ciekawe, kontrastujące słupki drzwi, dzięki czemu dach wygląda tak, jakby unosił się nad resztą samochodu.
Wnętrze auta jest intuicyjnie rozplanowane, więc nie będziesz miał problemu z ustalaniem, co robi każda tarcza i pokrętło. Niestety nie można tego samego powiedzieć o 7-calowym ekranie dotykowym. Twarde, szorstkie tworzywa sztuczne znajdujące się w środku, wydają się nieco tańsze niż w przypadku popularnych alternatyw, ale przynajmniej są wytrzymałe.
Wydajność i jazda
Najbardziej przystępnym cenowo silnikiem Swift jest jednostka o pojemności 1,2 litra, która działa bez turbosprężarki, oznaczona jako “Dualjet”. Ma 89 KM, a Suzuki jest tak lekki, że moc spokojnie wystarczy podczas jazdy po mieście i na autostradzie, pod warunkiem, że wykorzystasz jego obroty. Nie możesz pozwolić, by spadły za bardzo, jeśli chcesz płynnie i pewnie poruszać się po rondach lub autostradach. Silnik jest wyposażony wyłącznie w ręczną skrzynię biegów, ale z pewnością spodoba Ci się lekkie sprzęgło i precyzyjna zmiana biegów.
Przestrzeń bagażowa
W bagażniku spokojnie zmieszczą się cztery walizki, dlatego spokojnie schowasz w nim zakupy na cały tydzień. Jeżeli chcesz włożyć wózek, musisz złożyć siedzenia. Biorąc pod uwagę dość wyraźną krawędź bagażnika, przydałoby się, gdyby Suzuki wzbogaciło auto w przegrodę bagażnika lub regulowaną podłogę. Ta ostatnia opcja zrównoważyłaby niewygodny stopień, tworzący się podczas składania tylnej kanapy.
Wnętrze, design i technologia
Niewielu klientów wybierze najbardziej podstawową wersję Suzuki Swifta. Nie ma centralnego ekranu dotykowego. Posiada elektryczne szyby tylko z przodu. Zapewnia jednak klimatyzację, światła do jazdy dziennej LED, łączność DAB i Bluetooth.
Lepsza wersja oferuje 7-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Dzięki temu możesz korzystać z wybranych aplikacji na telefonie, w tym nawigacji. Otrzymasz również 16-calowe felgi aluminiowe i przednie światła przeciwmgielne.
Wystrój wnętrza jest schludny, a wszystkie przełączniki znajdują się w intuicyjnych miejscach. Z drugiej strony warto podkreślić, że nawet wersje z najwyższej półki zawierają twarde, czarne tworzywo sztuczne, z tylko jednokolorową wstążką na desce rozdzielczej.
Ekran dotykowy jest lekko nachylony w kierunku kierowcy. Ma wyraźną, kolorową grafikę na czarnym tle o wysokim kontraście. Należy jednak zaznaczyć, że jest błyszczący. Możesz więc mieć problem z odczytaniem tekstu, gdy świeci ostre słońce. Najprawdopodobniej byłoby wygodniej, gdyby system zawierał fizyczne przyciski zamiast dedykowanych ikon na ekranie dotykowym. Na szczęście menu jest dość łatwe w nawigacji i reaguje dość szybko.