Szczegóły przebiegu odcinka Krasnystaw Północ – Izbica

Nowy odcinek drogi ekspresowej S17, który będzie miał długość niemal 19 km, przebiegnie przez gminy Krasnystaw, Izbica oraz Stary Zamość. Droga rozpocznie się w miejscowości Zakręcie, tuż przed Krasnymstawem, i początkowo będzie biegła w śladzie obecnej drogi krajowej DK17. Następnie przetnie rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie miejscowości Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Zakończy się na przecięciu z DK17 w okolicach Krasnego. W ramach inwestycji planowane jest także przekroczenie rzeki Wieprz oraz linii kolejowej nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne. Budowa obejmie 16 obiektów inżynierskich, w tym trzy węzły drogowe: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Dodatkowo w ramach inwestycji powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Ostrzyca oraz obwód utrzymania drogi ekspresowej w pobliżu Krasnegostawu. Inwestycja przewiduje także budowę mostów i estakad, m.in. nad rzekami Żółkiewka i Wieprz, co poprawi płynność ruchu i usprawni komunikację w regionie.

Termin realizacji i kolejne kroki

Firma Budimex, która odpowiada za realizację inwestycji, ma 41 miesięcy na zakończenie prac, z wyłączeniem okresów zimowych (od połowy grudnia do połowy marca). Zakończenie budowy i oddanie drogi do użytku planowane jest na drugą połowę 2028 roku. Kolejnym etapem będzie opracowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych zezwoleń, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Złożenie wniosku do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji ZRID planowane jest na jesień 2025 roku.

S17 – kluczowy szlak komunikacyjny

Odcinek Krasnystaw Północ – Izbica to część większego projektu, jakim jest budowa trasy S17, która ma połączyć Piaski z granicą polsko-ukraińską w Hrebennem. Już wcześniej podpisano umowy na realizację innych odcinków tej trasy, w tym Piaski Wschód – Łopiennik. Łącznie GDDKiA wyłoniła wykonawców sześciu odcinków trasy S17 o łącznej długości około 94 km. Na pozostałe dwa odcinki o długości około 20 km trwają prace przygotowawcze. Przetargi na ich realizację planowane są na przyszły rok. Budowa trasy S17 odgrywa kluczową rolę w rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w regionie. Droga połączy Lublin z południowo-wschodnią częścią województwa lubelskiego, a dzięki obwodnicy Lublina kierowcy będą mogli bezpiecznie i komfortowo dotrzeć do Warszawy, Rzeszowa, a w przyszłości także do Białegostoku.