Nowy model rozwoju produktów
Audi zdecydowało się na poważne zmiany w strukturze organizacyjnej swoich działów, zwłaszcza w zakresie rozwoju produktów. Wprowadzona reorganizacja opiera się na sprawdzonej w praktyce zasadzie zarządzania linią produktową, która działa w firmie od wielu lat. Tym razem, dzięki zastosowaniu organizacji macierzowej, struktura ma stać się bardziej płaska, co pozwoli na uproszczenie procesów decyzyjnych i przyspieszenie rozwoju nowych modeli samochodów. Prezes zarządu Audi Gernot Döllner ogłosił, że zmiany w strukturze rozwoju pojazdów są jedynie pierwszym krokiem w szeroko zakrojonej transformacji. Celem jest przygotowanie marki na przyszłe wyzwania motoryzacyjne i uczynienie Audi bardziej konkurencyjnym na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Przyszłościowe podejście do rozwoju technicznego
Wprowadzenie nowego modelu organizacyjnego w Audi będzie obejmować nie tylko dział Rozwoju Technicznego, ale także Zarządzanie Linią Produktową oraz inne działy odpowiedzialne za strategię produktową. Zasadniczym celem zmian jest połączenie różnych funkcji, które dotychczas działały niezależnie, w jedną, spójną jednostkę organizacyjną. Dzięki temu decyzje będą podejmowane szybciej, a rozwój nowych modeli pojazdów – bardziej efektywny. Nowy model zakłada wyraźne rozdzielenie trzech kluczowych obszarów: strategii, zarządzania i realizacji. Strategia produktowa i zarządzanie linią produktową zostaną zintegrowane w ramach jednej organizacji, która będzie podlegać bezpośrednio prezesowi zarządu. Tym samym odpowiedzialność za rozwój techniczny poszczególnych projektów zostanie przekazana operacyjnym liniom produktowym, które zyskają większy zakres decyzyjny w kluczowych kwestiach biznesowych.
Uproszczenie procesów i płaskie hierarchie
Jednym z głównych celów reorganizacji jest zmniejszenie liczby poziomów hierarchii w firmie. Nowa struktura organizacyjna Audi ma być bardziej płaska, co pozwoli na szybsze podejmowanie decyzji. Kluczowe role związane z odpowiedzialnością za poszczególne projekty zostaną wyraźnie zdefiniowane, a procesy zarządzania – uproszczone. Audi planuje również zmniejszyć liczbę interfejsów między różnymi działami, co z kolei powinno przełożyć się na bardziej płynny i efektywny przepływ informacji. Zmiany mają na celu nie tylko optymalizację procesu rozwoju pojazdów, ale również poprawę komunikacji wewnątrz firmy. Nowa organizacja pracy wprowadza większą przejrzystość odpowiedzialności, co ma ułatwić współpracę między zespołami i partnerami zewnętrznymi. Dzięki temu Audi zamierza stać się bardziej elastyczne w odpowiedzi na zmieniające się trendy rynkowe oraz nowe technologie, w tym platformy oprogramowania i elektronikę.
Transformacja przyszłościowa – więcej niż rozwój pojazdów
Przemysł motoryzacyjny przechodzi obecnie przez okres intensywnych zmian. Elektryfikacja, zrównoważony rozwój oraz rosnące znaczenie oprogramowania i zaawansowanych technologii to tylko niektóre z wyzwań, przed którymi stoi Audi. Reorganizacja struktury rozwojowej to krok w stronę dostosowania marki do przyszłości i wzmocnienie jej pozycji na globalnym rynku motoryzacyjnym.