Przełom w bezpieczeństwie
Volkswagen Golf III wprowadził na rynek wiele nowości, które znacząco podniosły poziom bezpieczeństwa. Już w 1992 roku model wyposażono w czołowe poduszki powietrzne, a cztery lata później standardem stały się także boczne poduszki. To był pierwszy model w segmencie kompaktowym, który tak kompleksowo dbał o bezpieczeństwo swoich pasażerów. Ponadto Golf III był jednym z pierwszych samochodów w swojej klasie, który oferował ABS jako standard, co w tamtych czasach było jeszcze rzadkością. Dzięki temu bezpieczeństwo było na wyjątkowo wysokim poziomie.
Innowacje pod maską
Silnik VR6 był pierwszym sześciocylindrowym silnikiem w tej klasie pojazdów. Oferował niezrównane osiągi i dynamikę jazdy. Golf III wprowadził również turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, co było dużym krokiem naprzód w technologii silników wysokoprężnych. Warto dodać, że oferował większą moc przy niższym zużyciu paliwa. Te innowacyjne rozwiązania silnikowe zwiększały nie tylko przyjemność z jazdy, ale także przyczyniały się do zmniejszenia emisji spalin, co miało duże znaczenie w kontekście rosnącej świadomości ekologicznej.
Design i funkcjonalność
Karoseria Golfa III została zaprojektowana z myślą o lepszej ochronie w razie wypadku, co było wynikiem dalszego rozwoju i udoskonalenia konstrukcji nadwozia. Wprowadzenie wersji kombi i różnorodność wariantów nadwoziowych pozwoliło na lepsze dopasowanie do potrzeb szerokiej grupy konsumentów. Wewnętrzne wykończenie i jakość materiałów użytych w Golfie III również były krokiem naprzód. Podnosiły ogólny standard komfortu wewnątrz samochodu.
Volkswagen Golf III był prawdziwym pionierem w dziedzinie bezpieczeństwa i innowacji technologicznych. Jego wprowadzenie na rynek kontynuowało legendę Golfa, ale również ustanowiło nowe standardy, które miały wpływ na całą branżę motoryzacyjną. Zakończenie produkcji w 1997 roku pozwoliło zrobić miejsce dla kolejnej generacji – Golfa IV, który kontynuował misję innowacji i doskonałości.