Potrącenie i ucieczka

Do zdarzenia doszło 18 kwietnia br. Policja w Lublinie otrzymała zgłoszenie o potrąceniu pieszej przez mężczyznę jadącego hulajnogą elektryczną. Po zdarzeniu sprawca nie udzielił pomocy poszkodowanej i oddalił się z miejsca wypadku. 13-latka z obrażeniami ciała została przewieziona do szpitala. Na sygnał o wypadku błyskawicznie zareagowali funkcjonariusze z Komendy Miejskiej Policji w Lublinie. Dyżurny nadał komunikat do wszystkich patroli w rejonie, a do poszukiwań zaangażowano również Oddział Prewencji Policji. Policjanci intensywnie analizowali także zapisy z monitoringu miejskiego, które ostatecznie pomogły w ustaleniu wyglądu sprawcy.

Zatrzymanie podejrzanego

Po publikacji wizerunku mężczyzny w mediach i licznych sygnałach od mieszkańców Lublina policjanci z Wydziału ds. Wykroczeń i Przestępstw w Ruchu Drogowym zidentyfikowali i zatrzymali 36-latka. W trakcie czynności zabezpieczono również hulajnogę, na której poruszał się podejrzany. Sprzęt zostanie teraz poddany ekspertyzie biegłego, aby ustalić, czy urządzenie było zmodyfikowane, zwłaszcza w zakresie ogranicznika prędkości.

Areszt i zarzuty

W piątek 25 kwietnia zatrzymany został doprowadzony do prokuratury, a następnie do sądu, gdzie rozpatrywano wniosek o jego tymczasowe aresztowanie. Sąd Rejonowy w Lublinie przychylił się do wniosku i zastosował wobec 36-latka środek zapobiegawczy w postaci aresztu na okres trzech miesięcy. Mężczyzna usłyszał zarzuty spowodowania wypadku oraz ucieczki z miejsca zdarzenia bez udzielenia pomocy poszkodowanej. Zgodnie z przepisami Kodeksu karnego grozi mu kara do 4,5 roku pozbawienia wolności.

Konsekwencje i dalsze postępowanie

Sprawa budzi ogromne poruszenie wśród mieszkańców Lublina i opinii publicznej, szczególnie w kontekście rosnącej liczby wypadków z udziałem użytkowników hulajnóg elektrycznych. Wypadek ponownie stawia pytania o bezpieczeństwo na chodnikach i konieczność lepszej regulacji użytkowania tego typu urządzeń. Śledczy zapowiadają dalsze czynności w tej sprawie, w tym analizę techniczną hulajnogi, która ma wykazać, czy urządzenie zostało celowo zmodyfikowane, by osiągać większe prędkości, niż przewidują normy prawne.