Rewolucja w bezpieczeństwie drogowym dzięki AI

Toyota wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia systemów umożliwiających w pełni autonomiczną jazdę. Toyota Research Institute (TRI) prezentuje koncepcję „Driving Sensei”, która poprzez współpracę człowieka z autem, ma na celu uczynienie jazdy przyjemniejszą i bezpieczniejszą. Opracowana przez inżynierów z TRI, ta innowacja wspiera kierowcę podczas codziennych podróży, jednocześnie poprawiając jego umiejętności za kierownicą.

Gill Pratt, dyrektor generalny TRI, podkreśla, że bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem Toyoty, a ich podejście skoncentrowane na człowieku ujawnia nowe sposoby współpracy ludzi ze sztuczną inteligencją, zwiększając możliwości poprzez opracowanie modeli, które przewidują i poprawiają zachowanie kierowcy.

Współpraca człowieka z autem

Zespół Human Interactive Driving (HID) w Toyota Research Institute koncentruje się na bezpieczeństwie czynnym, rozwijając systemy autonomicznej jazdy. Koncepcja „Driving Sensei” angażuje kierowcę do współpracy ze sztuczną inteligencją, poprawiając jego umiejętności dzięki uczeniu maszynowemu. Dzięki analizie danych i zachowania ludzkiego, inżynierowie z HID tworzą modele wspierające kierowcę, wskazując zagrożenia na drodze.

Sztuczna inteligencja zwraca uwagę na przeszkody, uczestników drogi, a nawet na trudne warunki drogowe. Rozwój AI stanowi fundament do przyszłych systemów autonomicznej jazdy, jak wierzy Avinash Balachandran, dyrektor HID w TRI.

Innowacje i osiągnięcia TRI

Osiągnięcia TRI zostały zaprezentowane na przykładzie symulatora, elektrycznych prototypów oraz aut przystosowanych do autonomicznej jazdy, takich jak Toyoty GR Supra i Lexus LC500. Sztuczna inteligencja sterująca symulatorem dostarcza kierowcy w czasie rzeczywistym instrukcje i wskazówki, wspierając go w trudnych sytuacjach, takich jak poślizg na oblodzonej drodze.