Przemyślana ewolucja zewnętrzna

Na początku czerwca w okolicach Częstochowy odbyły się jazdy prasowe nowym Hyundaiem TUCSON-em. Na terenie lotniska Rudniki zaprezentowano najnowsze wcielenie czwartej generacji modelu, który pozostaje bestsellerem marki w Polsce i w Europie. Zewnętrzne zmiany modelu to przede wszystkim subtelne, ale znaczące poprawki. Przednia część nadwozia wyróżnia się unikalnym wzorem świateł w kształcie skrzydeł, które teraz składają się z czterech segmentów LED po każdej stronie. Te segmenty są większe i bardziej zaawansowane technologicznie. Co więcej, wprowadzają matrycową technologię oraz integrację z kierunkowskazami. Zmiany objęły również grill, zderzaki i przetłoczenia boczne, które nadały samochodowi nowocześniejszy wygląd. Nowe odcienie lakieru i wzory felg dodatkowo odświeżają wizerunek modelu. Tylną wycieraczkę przeprojektowano, aby zwiększyć powierzchnię oczyszczania szyby. Te wszystkie małe zmiany składają się na znacząco nowocześniejszy wygląd pojazdu.

Wnętrze nowego TUCSON-a

Wnętrze nowego TUCSON-a przeszło całkowitą metamorfozę. Nowa kierownica i zmieniony układ przycisków nadają bardziej ergonomiczny charakter. Deska rozdzielcza została zaprojektowana na nowo, a ekran zegarów i ekran środkowy znajdują się teraz na jednej wysokości. Tworzą spójny, lekko zakrzywiony pas skierowany w stronę kierowcy. Automatyczna skrzynia biegów jest teraz sterowana dźwignią przy kierownicy zamiast guzikami na tunelu środkowym. Klimatyzacja została wyposażona w dwa okrągłe pokrętła z wyświetlaczami wybranej temperatury, co upraszcza sterowanie. Nowe materiały wykończenia wnętrza są wyższej jakości i przyjemniejsze w dotyku, a dodatkowa półka na drobiazgi przed pasażerem zwiększa funkcjonalność wnętrza. Zastosowanie najnowszych, mniejszych gniazd USB przy ładowarce indukcyjnej oraz stylistyczne połączenie z innymi modelami Hyundaia, takimi jak KONA czy IONIQ 5, sprawiają, że kabina nowego TUCSON-a wyróżnia się nowoczesnością i komfortem.

Niewielkie zmiany układów napędowych

Podstawowym silnikiem TUCSON-a oferowanego na rynku polskim jest czterocylindrowa jednostka 1.6 z turbodoładowaniem. Wersja bazowa ma moc 160 KM i manualną skrzynię biegów (6MT). Dostępne są również warianty z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która działa jako miękka hybryda. Wyższe wersje wyposażenia oferują napęd na cztery koła, z dołączanym napędem tylnej osi, co jest efektywniejsze niż popularne wersje e-AWD. Na szczycie oferty znajduje się hybryda (HEV) o mocy systemowej 215 KM, która jest zawsze łączona z sześciostopniową skrzynią biegów, dostępną zarówno z napędem przednim (FWD), jak i na cztery koła (AWD). Facelifting przyniósł niewielki wzrost mocy silnika elektrycznego oraz zwiększenie maksymalnej prędkości, przy której może napędzać samochód bez wsparcia silnika spalinowego. Poprawiono również elastyczność w zakresie prędkości 60-100 km/h oraz 80-120 km/h, a wnętrze pojazdu stało się wyraźnie cichsze. Najbardziej zaawansowanym układem napędowym jest hybryda ładowana z gniazdka, oferująca jeszcze większą efektywność.

Znaczenie biznesowe TUCSON-a

W 2023 roku Hyundai TUCSON był najpopularniejszym modelem D-SUV w Europie i osiągnął sprzedaż na poziomie 152 502 sztuk. W Polsce sprzedano niemal 11 000 egzemplarzy, co stanowi około 40% całej sprzedaży marki Hyundai w naszym kraju. Hybrydy HEV stanowią coraz większy udział w sprzedaży TUCSON-a, co pokazuje rosnące zainteresowanie ekologicznymi rozwiązaniami napędowymi. Po pięciu miesiącach 2024 roku TUCSON odpowiada za 5476 rejestracji w Polsce, co stanowi aż 43% sprzedaży wszystkich modeli Hyundaia w tym okresie. Model nie tylko dominuje na rynku, lecz także przyciąga uwagę klientów i oferuje zaawansowane technologie.