InPost, największa polska firma kurierska, rozszerzyła swoją flotę pojazdów zeroemisyjnych o 250 nowych Fordów E-Transit. Jest to kolejny krok w realizacji strategii dekarbonizacji, mający na celu obniżenie emisyjności transportu. Współpraca z Ford Polska przyczynia się do dalszego rozwoju elektromobilności w Polsce, pokazując, że nowoczesna logistyka może i powinna być ekologiczna.

Inwestycja w elektromobilność: strategia InPost na rzecz zrównoważonego rozwoju

Grupa InPost od lat intensywnie pracuje nad dekarbonizacją swojej działalności, stawiając na nowoczesne i ekologiczne rozwiązania logistyczne. W sierpniu 2024 roku firma powiększyła swoją flotę o 250 elektrycznych Fordów E-Transitów. Jak podkreślił Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji Logistycznej InPost, nowe pojazdy to kluczowy krok w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.

– „Wprowadzenie do naszej floty kolejnych, elektrycznych Fordów E-Transitów to znaczący krok naprzód w realizacji naszej strategii dekarbonizacji. Jako lider na rynku usług kurierskich w Polsce, staramy się wyznaczać standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacyjności w logistyce" – podkreślił Anioł.

Od początku 2024 roku pojazdy niskoemisyjne InPost pokonały ponad 15 milionów kilometrów, dostarczając blisko 70 milionów paczek na terenie Polski. Taka skala działalności czyni z InPost jedną z najbardziej ekologicznych firm kurierskich w kraju.

Specyfikacja Ford E-Transit: idealne rozwiązanie dla floty dostawczej

Nowe Fordy E-Transit trafiły do InPost w wersji Van H3L4 z serii 350, co oznacza, że ich dopuszczalna masa wynosi do 3500 kg. Pojazdy te charakteryzują się maksymalną mocą 184 KM i pojemnością użytkową akumulatorów wynoszącą 67 kWh. Przestrzeń ładunkowa wynosi 15,1 m3, co umożliwia przewożenie dużej ilości towaru, a przesuwne drzwi boczne oraz tylne drzwi dwuskrzydłowe zapewniają łatwy dostęp do przewożonych paczek.

Gama E-Transita w Polsce obejmuje 22 możliwości konfiguracji, w tym różne wersje nadwozia takie jak van, van brygadowy czy podwozie, a także trzy długości oraz dwie wersje mocy maksymalnej silnika (184 i 269 KM). Dzięki takim opcjom E-Transit stanowi uniwersalne rozwiązanie dla różnych potrzeb logistycznych.

Bezpieczeństwo i komfort: zaawansowane systemy w E-Transicie

Ford E-Transit oferuje bogate wyposażenie standardowe, które wyróżnia go na tle konkurencyjnych modeli. Każdy pojazd jest wyposażony w system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu, system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania, tempomat oraz wiele innych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo na drodze. Na pokładzie znajduje się także 12-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC4, znany z modelu Mustang Mach-E, który umożliwia łatwe zarządzanie funkcjami pojazdu.

Dodatkowe udogodnienia, takie jak automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także kamera 360 stopni, sprawiają, że E-Transit zapewnia nie tylko bezpieczną, ale także komfortową jazdę, co jest kluczowe dla kierowców spędzających długie godziny za kierownicą.

Ford i InPost: partnerstwo na rzecz zielonej przyszłości

Piotr Konieczny, Dyrektor Sprzedaży Samochodów Dostawczych Ford Polska, zaznacza, że współpraca z InPost jest dla Forda powodem do dumy. – „Cieszy nas fakt, że największa polska firma kurierska zdecydowała się na elektrycznego E-Transita. Samochód ten jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a kierowcy szczególnie cenią sobie bogate wyposażenie, które zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy” – powiedział Konieczny.

W Ford Pro, zgodnie ze strategią rozwoju elektromobilności, stawiany jest duży nacisk na rozwój oferty elektrycznych samochodów użytkowych. Obecnie firma obserwuje rosnące zainteresowanie modelami z napędem elektrycznym i planuje wprowadzenie kolejnych modeli w najbliższej przyszłości.

Partnerstwo między InPost a Ford Polska pokazuje, że elektromobilność staje się kluczowym elementem nowoczesnej logistyki, przyczyniając się do zmniejszenia śladu węglowego i wspierania bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych w Polsce.