Jeśli lubisz styl retro, nie ma wielu nowych samochodów, które mogłyby się zbliżyć do szykownego, inspirowanego dziedzictwem Fiata 500. Pod względem designu nawiązuje do klasycznego modelu z 1957 roku. Na przestrzeni lat Fiat wprowadził drobne poprawki w stylizacji zewnętrznej i wnętrzu, ale znacznie poprawił silnik i system informacyjno-rozrywkowy. Sprawdź, czy zasługuje na sukces!

Silniki

Gama silników Fiata 500 jest zróżnicowana, podobnie jak w innych samochodach miejskich. Gama rozpoczyna się od 68-konnego, wolnostojącego silnika benzynowego o pojemności 1,2-litra, który rozpędza się od 0 do 100 km w ciągu 12,9 sekundy. Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. Sprawdzi się doskonale podczas jazdy po mieście. Gorzej sprawuje się na autostradzie i podczas próby wyprzedzania. Wymaga więcej obrotów, by płynnie ruszyć z powodu braku momentu obrotowego.

Zawieszenie i komfort jazdy

To nie jest najmocniejsza strona Fiata 500. Nie zapewnia stabilnej jazdy po wybojach i typowej, nierównej ulicy. Proponowany model czuje się najlepiej, przemierzając zatłoczone miejskie ulice. Ma niewielkie wymiary i lekki układ kierowniczy, dzięki czemu ułatwia poruszanie się po mieście.

Wiatr i hałas drogowy w 500 stają się coraz bardziej zauważalne wraz ze wzrostem prędkości i chociaż nigdy nie osiągają irytującego poziomu, w Hyundai i10 jest znacznie ciszej. Sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów pracuje nierówno, a proponowany pedał sprzęgła utrudnia płynną jazdę.

Wnętrze i technologia

Fiat 500 wyróżnia się uroczym wnętrzem w stylu retro. Zawiera 5-calowy ekran dotykowy z systemem Infotainment, a okrągły cyfrowy ekran podświetla wskaźnik. Fiat oferuje kilka modnych motywów, w tym pokrowce na siedzenia z tkaniny w pepitkę lub dwukolorową karmelowo-kremową skórę. Na przednim panelu wspomagającym kierowcę znajdują się czujniki parkowania i kamera cofania. To jedyne zaawansowane technologicznie funkcje, jakie proponuje 500.

W porównaniu do Kia Piccanto, Fiat 500 wygląda tak, jakby zmierzał na tydzień mody w Mediolanie. Jasne, większość plastikowych elementów jest dość twarda i szorstkie, ale regularnie używane rzeczy, w tym kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i podłokietniki wykonane są ze sztucznej skóry lub miękkiego plastiku. Niejednokrotnie mają błyszczące wykończenie. Istnieje wiele opcji personalizacji wnętrza. Wykończenie deski rozdzielczej dostępne jest w szerokiej gamie kolorów. W zależności od wybranego modelu możesz wybrać fotele i kierownicę w różnych odcieniach.

Szkoda, że żaden Fiat 500 nie zawiera systemu informacyjno-rozrywkowego z ekranem dotykowym o średnicy większej niż 7 cali, ale przynajmniej jest zgrabnie zintegrowany z deską rozdzielczą, a nie tylko umieszczony na górze, jak w niektórych autach. Modele hybrydowe Launch Edition są nawet wyposażone w siedzenia wykończone plastikowymi butelkami z recyklingu, wydobyte z oceanów.

Przestrzeń bagażowa

Bagażnik o pojemności 185 litrów zapewnia wystarczająco dużo miejsca na kilka toreb na zakupy. Jednak rywale, tacy jak Kia Picanto i Up, mają znacznie większe przestrzenie ładunkowe, z szerszymi otworami. Możesz jednak złożyć tylne siedzenia, by zwiększyć pojemność bagażnika.