Silniki spalinowe – wysokoprężne i benzynowe

Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje w swojej gamie tradycyjne silniki spalinowe, które wciąż cieszą się dużą popularnością, szczególnie wśród użytkowników potrzebujących mocnych i wytrzymałych jednostek napędowych. Najbardziej popularnym wyborem wśród modeli dostawczych, takich jak Caddy, Transporter czy Crafter, jest sprawdzony silnik wysokoprężny 2.0 TDI, dostępny w kilku wersjach mocy. Najsłabsza z nich, o mocy 75 kW (102 KM), napędza podstawowy model Caddy, a połączona jest z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Amarok, który jest bardziej masywnym i terenowym modelem, został wyposażony w mocniejszą jednostkę 3.0 TDI o mocy 177 kW (240 KM) oraz dziesięciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Wersje Heavy Duty silnika 2.0 TDI o mocy 120 kW (163 KM) są idealnym rozwiązaniem dla większych pojazdów. Oferują one opcje napędu na przednią oś, tylną oś oraz napęd 4MOTION, co czyni je wszechstronnymi i przydatnymi w pracy przy dużych obciążeniach.

Hybrydy plug-in

Volkswagen wprowadził również modele hybrydowe typu plug-in, które łączą zalety silników spalinowych i elektrycznych. W modelach takich jak Caddy eHybrid PHEV czy Multivan eHybrid kierowcy mogą korzystać zarówno z zerowej emisji podczas jazdy miejskiej, jak i dużego zasięgu na trasach dzięki zastosowaniu silnika spalinowego. Caddy eHybrid, o łącznej mocy systemowej 110 kW (150 KM), może przejechać nawet do 122 km na napędzie elektrycznym przy pojemności baterii 19,7 kWh. Z kolei Multivan eHybrid z napędem na cztery koła 4MOTION i systemową mocą 180 kW (245 KM) pozwala na przejechanie do 92 km bez użycia silnika spalinowego. Oba modele można ładować zarówno na publicznych stacjach ładowania, jak i w domu, co zwiększa ich funkcjonalność i ułatwia użytkowanie. Dzięki temu, w pełni naładowane, umożliwiają pokonanie długich tras. Co więcej, łączą ekologię z wygodą tradycyjnego napędu.

W pełni elektryczne modele

Volkswagen Samochody Dostawcze dynamicznie rozwija segment pojazdów w pełni elektrycznych, czego doskonałym przykładem jest model ID. Buzz. Ten nowoczesny van jest dostępny zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej. ID. Buzz w wersji osobowej napędzany jest elektrycznym silnikiem, a klienci mogą wybierać między dwoma wersjami akumulatorów: 79 kWh i 86 kWh. Pierwsza opcja oferuje moc 150 kW (204 KM), natomiast większy akumulator zapewnia 210 kW (286 KM). Dzięki przestrzeni ładunkowej o pojemności 3,9 m³ ID. Buzz Cargo jest idealnym rozwiązaniem dla firm logistycznych i dostawczych. Również siódma generacja Volkswagena Transportera będzie dostępna w pełni elektrycznej wersji, z trzema opcjami mocy do wyboru: 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) oraz 210 kW (286 KM). Nowy Transporter to realizacja strategii Volkswagena, która zakłada stworzenie odpowiedniego Bulli dla każdego klienta. W tym modelu znajdziemy także warianty z dwoma silnikami wysokoprężnymi TDI o mocach 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM), a także hybrydowy napęd plug-in o łącznej mocy systemowej 171 kW (232 KM.

Napęd dostosowany do potrzeb

Jedną z największych zalet gamy Volkswagena Samochody Dostawcze jest szeroka oferta napędów, co pozwala dostosować wybór do indywidualnych potrzeb. Klienci, którzy potrzebują ekonomicznego samochodu do jazdy miejskiej, mogą zdecydować się na hybrydę plug-in, podczas gdy osoby poszukujące pojazdu do transportu towarów na dłuższe trasy znajdą odpowiednie wersje silników wysokoprężnych. Z drugiej strony w pełni elektryczne modele jak ID. Buzz czy nadchodzący elektryczny Transporter siódmej generacji są doskonałym wyborem dla firm dbających o ekologię i niskie koszty eksploatacji. Elektryczne wersje oferują nie tylko wygodę cichej jazdy, ale również dostępność nowoczesnych technologii ładowania, zarówno w warunkach domowych, jak i na publicznych stacjach.