Na pierwszy rzut oka nowe Polo można pomylić z modelem piątej generacji, wprowadzonym w 2009 roku. Producent przeprowadził jednak cichą rewolucję. Przeprojektował wnętrze, wprowadzając nowe nadwozie. Dzięki temu wnętrze stało się bardziej przestronne. Polo zostało wyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne i systemy bezpieczeństwa typowe dla większych modeli. Ma też większy bagażnik niż niektórzy rywale. Sprawdź, czy warto go kupić!

Jak wygląda wnętrze nowego Polo?

Stylistka wnętrza Polo jest na tyle powściągliwa, że okrada ją z efektu WOW, ale niewątpliwie zachwyca solidnością i dobrym wyposażeniem. Zapewnia bezpieczną i przyjemną jazdę, niezależnie od aktualnych warunków atmosferycznych. Wszystko jest solidnie zintegrowane, starannie wykończone i dopasowane, a także dokładnie skręcone.

Wybierz bardziej wyrazisty odcień, taki jak pomarańczowy pakiet nakładek na deskę rozdzielczą, a poprawisz wygląd wnętrza. Kontynuacją trendu personalizacji jest wybór wzorów tapicerki, które różnią się w zależności od poziomu wykończenia. Volkswagen Polo oferuje wiele możliwości regulacji fotela kierowcy i kierownicy, a siedzenie zapewnia dobre wsparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa. 

Możesz spersonalizować swoje Polo pod względem rodzaju tapicerki, kolorowych pasków na desce rozdzielczej i drzwiach. Wykończenie wnętrza wydaje się solidne. Poszczególne elementy doskonale ze sobą współgrają, dzięki czemu sprostają potrzebom nawet najbardziej wymagających elementów. Z drugiej strony w Volkswagenie Polo jest dużo twardego plastiku, na przykład całe osłony drzwi.

Większy niż kiedykolwiek

Nowy Volkswagen Polo przyćmiewa swojego poprzednika. Kluczowy jest rozstaw osi, czyli odległość między przednią a tylną osią. Przesunięcie kół o 92 mm wpłynęło na komfort pasażerów, tworząc więcej miejsca i poprawiając wrażenia z jazdy. Warto również podkreślić, że najnowszy model jest o 69 mm szerszy niż poprzednik. Producent wprowadził pewne modyfikacje również w innych obszarach. Wiele technologii przeniósł z większych pojazdów, takich jak Golf i Passat.

Nowoczesne rozwiązania

Volkswagen jest dumny z oferowanej technologii. Polo może być opcjonalnie wyposażone w ośmiocalowy centralny ekran informacyjno-rozrywkowy, tempomat (ale bez utrzymywania pasa ruchu, który proponują niektórzy rywale), asystent ruchu poprzecznego z tyłu, monitor martwego pola. Oprócz tego oferuje przełączane amortyzatory, asystent parkowania, reflektory LED, różne opcje łączności, w tym szczegółowe informacje o ruchu drogowym.

Polo umieszcza ekran informacyjno-rozrywkowy nad centralnymi nawiewami. Zachwyca doskonałą grafiką i wygodnymi przyciskami. Twarde pokrętła kontrolują głośność i powiększenie mapy, a także elementy sterujące klimatyzacją. Ekran ma czujniki zbliżeniowe, w związku z tym, jeśli wyczuje Twoje palca, wyświetli dodatkowe opcje menu, ale poza tym ma przejrzysty układ.

Bezpieczeństwo

Standardowy zestaw bezpieczeństwa robi wrażenie. W testach zderzeniowych Euro NCAP Volkswagen Polo zdobył pięć gwiazdek. Niestety brakuje mu niektórych bardziej wyszukanych gadżetów dostępnych u rywali, takich jak Ford Fiesta. Proponuje system hamowania awaryjnego w mieście i monitorowania pieszych, autonomiczny system hamowania awaryjnego, automatyczne hamowanie po kolizji, asystent stabilności na wzniesieniu, tempomat, elektryczną kontrolę stabilności i monitory ciśnienia w oponach. Brakuje takich elementów, jak rozpoznawanie znaków drogowych.