Początki i rozwój SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli, nazwany na cześć włoskiego miasteczka Tivoli, został zaprezentowany światu podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2014 roku. Produkcja modelu rozpoczęła się rok później w Korei Południowej, a wkrótce potem pojazd został wprowadzony na rynki europejskie. Jako pierwszy model SsangYong po przejęciu przez Mahindra & Mahindra, Tivoli stanowił ważny krok w modernizacji oferty marki. Aktualnie produkowana pierwsza generacja tego modelu w połowie 2019 roku przeszła znaczące zmiany, które obejmowały m.in. wymianę deski rozdzielczej na nowocześniejszą, znaną z luksusowego modelu SsangYong Korando. Modernizacja dotyczyła również wyposażenia oraz wersji silnikowych. Tym samym podniesiono atrakcyjność Tivoli na rynku SUV-ów.
Specyfikacja techniczna
SsangYong Tivoli to crossover średniej wielkości (rozstaw osi 2600 mm, długość 4195 mm), który oferuje kilka możliwości konfiguracji. W nowej wersji dostępne są silniki benzynowe lub diesla o pojemności 1.6 l, z sześciostopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów i napędem na obie lub przednią oś. Ta kombinacja zapewnia zarówno wydajność, jak i elastyczność. Jednocześnie czyni Tivoli atrakcyjnym wyborem dla użytkowników. Dążenie do ciągłego doskonalenia tego modelu podkreśla aspiracje SsangYong do bycia liderem w segmencie kompaktowych crossoverów.
Opinie kierowców i przyszłość modelu
SsangYong Tivoli zyskał uznanie kierowców dzięki swojej uniwersalności. Idealnie sprawdza się jako auto rodzinne, a jednocześnie oferuje satysfakcjonujące osiągi przy stosunkowo niskich kosztach eksploatacji. Jego kompaktowe wymiary, w połączeniu z funkcjonalnością i nowoczesnym designem, sprawiają, że Tivoli jest jednym z najbardziej poszukiwanych modeli w segmencie miejskich crossoverów. Warto dodać, że SsangYong Tivoli, jako kluczowy model w portfolio południowokoreańskiego producenta, ma przed sobą obiecującą przyszłość. W ramach dalszego rozwoju i innowacji marka skupia się na dostosowywaniu Tivoli do rosnących wymagań rynku, szczególnie w kontekście zrównoważonej mobilności i zaawansowanych technologii.