Polscy mechanicy – liderzy europejskiej motoryzacji

Polscy mechanicy wyróżniają się na tle Europy. Nowe badania pokazują, że w przeciwieństwie do swoich kolegów zza granicy, podejmą się niemal każdego wyzwania i nie mają w zwyczaju odsyłać klientów z kwitkiem. Współczesne samochody mają coraz bardziej skomplikowane konstrukcje, często wymagają stosowania bardzo specjalistycznych narzędzi i trudno jest je naprawić bez skomplikowanych i drogich szkoleń. Jednym z głównych wyzwań jest konieczność posiadania dostępu do bazy producenta, która pozwoli na aktywowanie danego podzespołu po wymianie w pojeździe. Bez tego, mimo wymiany części, na zegarach może pojawiać się błąd, a element nie będzie pracował prawidłowo. Polscy mechanicy jednak potrafią radzić sobie z tymi problemami, co wyróżnia ich na tle innych europejskich kolegów.

Mechanicy w Europie – trudności i wyzwania

Serwis Motofocus.eu sprawdził, jak wygląda sytuacja na ośmiu rynkach w naszej części Europy. Wyniki badania są jednoznaczne. Ponad połowa zapytanych mechaników z Czech (58,4 proc.) wskazuje samochody, których w ogóle nie chcieliby widzieć w swoim serwisie i woleliby nie musieć ich naprawiać. Podobnie jest w Chorwacji (47,4 proc.) czy na Białorusi (45,5 proc.). Średnia w badanych krajach wynosi aż 43,5 proc. Mechanicy często nie chcą podejmować się napraw ze względu na trudno dostępne części, skomplikowaną budowę pojazdów czy zaawansowane systemy elektroniczne. W rezultacie klienci szukający pomocy ze skomplikowanym przypadkiem mogą spotkać się z odmową w trzech na pięć warsztatów. W Polsce sytuacja wygląda inaczej.

Polska – wyjątkowy kraj mechaników

Jedynym krajem, który wyróżnia się w zestawieniu, jest Polska. Dla niemal 3/4 mechaników nie ma samochodu, naprawy którego by się nie podjęli. Najodważniejsi są mechanicy działający w ramach warsztatów zrzeszonych w dużych sieciach. Może to wynikać z faktu, że mogą oni liczyć na lepszy dostęp do danych technicznych, infolinii oraz lepszego przepływu wiedzy i doświadczeń między mechanikami.

Polscy mechanicy wyróżniają się na tle Europy swoją odwagą i gotowością do podejmowania się napraw niemal każdego pojazdu. Dzięki zaangażowaniu, doświadczeniu oraz dostępowi do zaawansowanych narzędzi i danych technicznych polscy fachowcy są w stanie sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom motoryzacyjnym.