Nowe modele Škoda Kodiaq i Superb z pięcioma gwiazdkami Euro NCAP
Nowa Škoda Kodiaq oraz Škoda Superb otrzymały maksymalne pięć gwiazdek w niezależnym teście bezpieczeństwa Euro NCAP. Ten wynik potwierdza wysokie standardy bezpieczeństwa czeskiego producenta, mimo wprowadzenia bardziej rygorystycznych kryteriów oceny w 2023 roku. Modele zdobyły wysokie noty za ochronę dorosłych, dzieci oraz za systemy bezpieczeństwa.
Wysokie oceny w testach Euro NCAP
Nowa Škoda Kodiaq uzyskała 84% całkowitej maksymalnej liczby punktów – zdobyła 89% za ochronę dorosłych pasażerów, 83% za ochronę dzieci, 82% za bezpieczeństwo innych uczestników ruchu i 78% za systemy wspomagające bezpieczeństwo. Natomiast Škoda Superb zdobyła 87% całkowitej maksymalnej liczby punktów, z 93% za ochronę dorosłych pasażerów, 87% za ochronę dzieci, 82% za bezpieczeństwo innych uczestników ruchu i 80% za systemy wspomagające bezpieczeństwo. Ta ocena wskazuje Škodę Superb jako drugi najbezpieczniejszy samochód w rankingu Euro NCAP 2024.
Bezpieczeństwo pasywne i aktywne
Karoseria obu modeli została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi standardami i zawiera formowane na gorąco elementy ze stali o wysokiej wytrzymałości. Stal jest wykorzystywana głównie w słupkach A i B, zaporze ogniowej oraz tunelu środkowym. W razie wypadku pasażerowie obu modeli są chronieni nie tylko przez sztywne nadwozie i obszerne strefy zgniotu, ale także przez dziesięć poduszek powietrznych w Škodzie Superb i do dziewięciu w Škodzie Kodiaq, w tym centralną poduszkę powietrzną między przednimi siedzeniami, która znalazła się w obu samochodach.
Zaawansowane systemy wspomagające bezpieczeństwo
Liczne najnowocześniejsze systemy wspomagające w obu modelach ostrzegają kierowcę o potencjalnych kolizjach i aktywnie pomagają im zapobiegać lub minimalizować ich skutki. Należą do nich Front Assist z funkcją predykcyjnej ochrony pieszych i rowerzystów, Side Assist, w tym Rear Traffic Alert, a także Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Crossroad Assist i Exit Warning. System Travel Assist aktywnie wspiera kierowcę w kontrolowaniu pojazdu, wraz z tempomatem adaptacyjnym (ACC), adaptacyjnym Lane Assist z rozpoznawaniem robót drogowych, Crew Protect Assist, Traffic Jam Assist i Emergency Assist. Nowe czujniki umieszczone w przednich zderzakach zwiększają wydajność systemów wspomagających, takich jak Front Assist czy Crossroad Assist. Nano-czujniki radarowe w tylnym zderzaku zwiększają zasięg systemu Side Assist. Nowy Attention and Drowsiness Assist monitoruje zachowanie kierowcy, ocenia jego potencjalny poziom zmęczenia i w razie potrzeby uruchamia wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia.