Znaczący wzrost Mazdy

Rok 2023 był dla Mazdy rokiem pełnym osiągnięć i wzrostu. Stabilizacja branży motoryzacyjnej po burzliwym okresie pandemii pozwoliła na realizację zaległych zamówień i znaczący wzrost sprzedaży nowych samochodów. W Polsce zarejestrowano 11 079 nowych pojazdów Mazdy, co stanowiło wzrost o 52,4% w stosunku do roku poprzedniego, oraz udział w rynku na poziomie 2,33%. Co więcej, wzrost sprzedaży Mazdy w Polsce był znacznie wyższy niż wzrost całego rynku nowych samochodów, który wyniósł 13,2% w 2023 roku.

Różnorodność oferty modelowej

SUV-y Mazdy cieszyły się niezmienną popularnością. Liderem sprzedaży został model CX-5, który trafił do 3088 klientów. Mazda CX-30 i flagowy model CX-60 również odnotowały imponujące wyniki, kolejno 2116 i 1929 sztuk, co podkreśla rosnące zainteresowanie segmentem SUV. Mazda6, Mazda3, a także Mazda 2 Hybrid i elektryczna Mazda MX-30 również cieszyły się popularnością wśród klientów, podobnie jak kultowa Mazda MX-5 i miejska Mazda2. Tak różnorodna oferta modelowa przyczyniła się do umocnienia pozycji marki na rynku.

Zapowiadane nowości

Nadchodzący rok 2024 zapowiada się dla Mazdy równie ekscytująco. Na polskim rynku zadebiutuje Mazda MX-30 R-EV, elektryczny crossover z unikatowym silnikiem Wankla. Planowana jest również produkcja odświeżonej Mazdy 2 Hybrid 2024 i wprowadzenie zmian modelowych w modelu MX-5. Jednak największą nowością będzie Mazda CX-80, flagowy SUV, który zapowiada wejście marki w nowy segment rynkowy.