W 2023 roku Audi osiągnęło rekordową sprzedaż – dostarczyło około 1,9 miliona pojazdów, z czego ponad 178 tysięcy stanowiły modele w pełni elektryczne. Ten wynik świadczy o sukcesie strategii elektryfikacji firmy i rosnącym zainteresowaniu klientów elektromobilnością.

Wyniki sprzedaży samochodów Audi w 2023 roku

Audi zanotowało znaczący wzrost sprzedaży w 2023 roku. Osiągnęło łącznie około 1,9 miliona dostarczonych pojazdów. Szczególny nacisk został położony na rozwój elektromobilności, czego dowodem jest wzrost sprzedaży modeli elektrycznych o 51% w stosunku do roku poprzedniego. Jak mówi prezes Audi Gernot Döllner: „W latach 2024 i 2025 wzmocnimy i odmłodzimy nasze portfolio o liczne nowe modele. Skupimy się na naszych przełomowych samochodach elektrycznych. Zapewniamy również marce solidne pozycjonowanie na nadchodzące lata dzięki zupełnie nowej generacji modeli z silnikami spalinowymi i hybrydami plug-in”.

Co więcej, premiera Audi Q6 e-tron, zaplanowana na koniec pierwszego kwartału 2024 roku, stanowi kolejny krok w strategii elektryfikacji Audi. Ten model wykorzystuje nową platformę PPE, stworzoną specjalnie dla pojazdów elektrycznych, co obiecuje dalsze innowacje w zakresie elektromobilności.

Wzrost na kluczowych rynkach

Wzrost sprzedaży Audi był widoczny na kluczowych rynkach globalnych. W Europie w 2023 roku dostarczono o 20% więcej pojazdów niż w roku poprzednim, a w Chinach – o ponad 13%. Na polskim rynku Audi zanotowało wzrost sprzedaży o 35% i w ten sposób umocniło swoją pozycję lidera wśród marek premium. Warto także wspomnieć o wzroście dostaw w Argentynie o 109%, w Indiach o 90% czy w Meksyku o 32%. Jak podkreśla Hildegard Wortmann, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Audi: „Byliśmy w stanie zwiększyć dostawy w 2023 roku o ponad 17%. Wprowadzamy naszą strategię na drogi i umożliwiamy coraz większej liczbie klientów doświadczenie jej na własnej skórze”.

W świetle globalnej niepewności gospodarczej oraz rosnącej konkurencji te wyniki świadczą o silnej pozycji Audi na rynku samochodowym i potwierdzają skuteczność strategii marki, skupiającej się na innowacyjności i odpowiedzialności środowiskowej.