Nowy Ford Transit Courier oferuje wyższe wskaźniki efektywności, większą przestrzeń ładunkową i zaawansowane technologie wspomagające kierowcę. Jednocześnie stanowi przełom w segmencie kompaktowych vanów.

Zwiększona przestrzeń ładunkowa i efektywność

Nowy Ford Transit Courier wyróżnia się o 25% większą przestrzenią ładunkową w porównaniu do poprzedniego modelu, co pozwala na przewożenie dwóch europalet. Odważny design nadwozia inspirowany SUV-ami łączy się z funkcjonalnością i oferuje dodatkową ładowność oraz atrakcyjny wygląd. Model został wyposażony w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, które przyczyniły się do otrzymania platynowego ratingu bezpieczeństwa od Euro NCAP. To pierwszy van, który uzyskał tak wysokie wyróżnienie w tej kategorii.

Integracja z platformą Ford Pro

Transit Courier jest w pełni zintegrowany z platformą Ford Pro, co przekłada się na zwiększoną dyspozycyjność pojazdu. Ford Pro Software i Ford Pro Service obniżają koszty eksploatacji, zarówno dla pojedynczych egzemplarzy, jak i dużych flot. Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie, podkreśla, że nowy model oferuje możliwości większej furgonetki przy zachowaniu kompaktowych wymiarów, z dodatkiem funkcji opartych na komunikacji.

Zwiększona funkcjonalność i komfort

Nowy model łączy odważny wygląd zewnętrzny z rozszerzonym zakresem możliwości. Długość przestrzeni ładunkowej została zwiększona, a nowe tylne zawieszenie umożliwia przewożenie większych ładunków. Klienci mogą wybierać między standardową ładownością a wersją o podwyższonej ładowności. Kabina została zaprojektowana z myślą o maksymalnej wydajności pracy, wyposażona w cyfrowy panel instrumentów i najnowszy system łączności Ford SYNC 4. Pojazd oferuje również zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat i system monitorowania martwego pola.

Nowe wersje i opcje wyposażenia

Nowy Transit Courier jest dostępny w trzech wersjach: Trend, Limited i Active. Wersja Limited oferuje m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania i bezprzewodową ładowarkę smartfonów, podczas gdy seria Active wzbogaca stylistykę SUV-ów o charakterystyczne elementy.

Planowana produkcja elektrycznego E-Transit CourierProdukcja nowego Transita Couriera z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi odbywa się w rumuńskim zakładzie Ford Otosan w Krajowie. Planowane jest również wprowadzenie modelu E-Transit Courier, z listami zamówień otwartymi w późniejszych miesiącach 2024 roku.