Mazda, wyjątkowy producent samochodów, który niestrudzenie pielęgnował i rozwijał technologię silników Wankla, świętuje imponujący kamień milowy. Z dumą ogłasza produkcję ponad 2 milionów tych rewolucyjnych jednostek napędowych, czym potwierdza swoją rolę jako innowatora w motoryzacyjnej historii.

Od Cosmo Sport do MX-30

Od prezentacji Mazdy Cosmo Sport w 1967 roku marka konsekwentnie podążała ścieżką innowacji i wprowadzała na rynek modele zasilane przez silnik Wankla. Ten unikatowy typ silnika, zamiast konwencjonalnych tłoków, wykorzystuje obracające się rotory do generowania mocy, co zapewnia płynniejsze przyspieszenie i jest źródłem charakterystycznego dźwięku, który entuzjaści motoryzacji pokochali. Dziesięciolecia rozwoju i udoskonalania sprawiły, że Mazda ugruntowała swoją pozycję jako jedyna masowa producentka tych innowacyjnych jednostek napędowych.

Dążenie do perfekcji

Nieustanne dążenie do doskonałości i adaptacja do zmieniającego się świata jest w DNA marki Mazda. Pomimo rosnącego nacisku na elektryfikację i zmniejszanie emisji CO2, Mazda nie porzuciła swojego dziedzictwa, a odświeżyła i wprowadziła silnik Wankla do nowoczesnego samochodu elektrycznego – Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV. Jest to świadectwo inżynierskiej wizji, która równoważy tradycję z innowacją, a także pozwala na cieszenie się unikalnymi doświadczeniami z jazdy, nawet w nowym, bardziej zrównoważonym świecie motoryzacji.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

MX-30 e-Skyactiv R-EV nie jest tylko kolejnym samochodem z silnikiem Wankla. To symbol adaptacji Mazdy do nowych warunków rynkowych, który jednocześnie podkreśla przywiązanie do unikatowej technologii odróżniającej ją od konkurencji. Kombinacja silnika elektrycznego z rotacyjnym range-extenderem otwiera nowe perspektywy dla przyszłych pokoleń miłośników motoryzacji, którzy szukają zrównoważonego, ale ekscytującego doświadczenia z jazdy.

Zobowiązanie Mazdy

Po przekroczeniu progu 2 milionów wyprodukowanych silników Wankla Mazda nie tylko świętuje sukces, ale także potwierdza swoje zobowiązanie do bycia liderem w innowacjach motoryzacyjnych. Takeshi Mukai, Dyrektor i Senior Managing Executive Officer w Maździe, z entuzjazmem odnosi się do przyszłości, w której marka będzie kontynuować oferowanie emocjonujących doświadczeń z jazdy i jednocześnie przyczyniać się do postępu w dziedzinie elektromobilności. Jak powiedział: „Silnik Wankla zajmuje specjalne miejsce w historii Mazdy i odzwierciedla nasze podejście nieustannego stawiania czoła wyzwaniom. Klienci z całego świata kochają ten rodzaj napędu, a my z największą ekscytacją wznowiliśmy produkcję i obserwujemy jego powrót”.

Trwałe dziedzictwo

Dziedzictwo silnika Wankla w Maździe jest bogate i różnorodne. Od wprowadzenia Mazdy Cosmo Sport, przez niezapomniane modele takie jak RX-7 i RX-8, po najnowszą MX-30, historia ta jest pełna innowacji i przełomów. Co więcej, Mazda nie ograniczała się tylko do samochodów osobowych – silniki rotacyjne napędzały także pojazdy użytkowe i sportowe, czym dowodziły swojej wszechstronności i niezawodności.

Podsumowanie

Mazda świętuje wyprodukowanie ponad 2 milionów silników Wankla i kontynuuje swoją pasję oraz dążenie do innowacji. Unikatowy styl inżynierii i radości z jazdy pozostaje fundamentem marki, nawet gdy kształtuje swoją przyszłość w nowej erze motoryzacji.