Volkswagen wprowadza na rynek nowy model Tiguana. Jego światowa premiera odbędzie się jesienią bieżącego roku, a na rynku pojawi się w 2024 roku. Jak powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój: „Nowa generacja napędów hybrydowych plug-in z zasięgiem elektrycznym do nawet 100 kilometrów na akumulatorze, prawdopodobnie najlepsza aktywna kontrola zawieszenia w swoim segmencie, jakość wnętrza klasy premium oraz nowy i intuicyjny system infotainment zapewniają to, czego kierowcy oczekują od Volkswagena”.
Volkswagen Tiguan – stylistyka
W nowym modelu Voolkswagena Tiguana pojawią się rozwiązania i funkcje, które jeszcze bardziej wpłyną na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Przykładem są matrycowe reflektory HD LED Matrix dostępne w opcji, które pozwalają na oświetlenie jezdni bez oślepiania kierowców jadących z naprzeciwka. Długość premierowego modelu wzrośnie o 3 centymetry, a wysokość, szerokość i rozstaw osi pozostaną prawie takie same jak w poprzedniej wersji Tiguana. Natomiast pojemność bagażnika zwiększy się aż do 648 litrów. Wnętrze auta zostało odświeżone, a kokpit i system infotainment – na nowo opracowane. W środku znajdzie się czytelny 15-calowy ekran, który posłuży do sterowania nawigacją, klimatyzacją i muzyką. Kierowca, za pomocą przycisków szybkiego dostępu, będzie mógł również ustawić najczęściej używane funkcje. Oprócz tego we wnętrzu znajdziesz materiały wysokiej jakości, nowe fotele, a w opcji – nowy pakiet akustyczny, który skutecznie wycisza hałas z zewnątrz. Warto dodać, że przednie fotele ergoActive posiadają takie funkcje jak pneumatyczny masaż czy pneumatyczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach. Mają one także funkcję podgrzewania i wentylacji.
Volkswagen Tiguan – nowe technologie i napęd
Nowy Tiguan będzie zawierał różne rodzaje napędu. Będzie dostępny:
- z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI),
- z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI),
- z benzynowymi silnikami z turbodoładowaniem w wersji mild hybrid (eTSI),
- jako hybrydy plug-in (eHybrid).
Co ciekawe, zasięg nowych napędów hybrydowych z wykorzystaniem samego akumulatora zwiększono do 100 km. Z kolei ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach, a według przedstawicieli marki, klienci zyskają możliwość ładowania akumulatora prądem stałym. Tryby pracy będzie można zmieniać za pomocą przełącznika znajdującego się z prawej strony kolumny kierowcy. Aby jechać do przodu wystarczy obrócić go „do przodu”, do pozycji D oraz „do tyłu” do pozycji R, jeśli będziesz chciał jechać do tyłu. Z kolei hamulec postojowy uruchomisz poprzez naciśnięcie boku przełącznika. Co więcej, za kierownicą zamontowano łopatki do zmiany biegów. Warto także wspomnieć o możliwości sterowania zawieszeniem auta oraz o systemie menadżera dynamiki pojazdu, który steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego, a także amortyzatorami w zawieszeniu DCC Pro. Jest w stanie przyhamować wybrane koła i regulować siłę tłumienia amortyzatorów. Dzięki temu prowadzenie nowego Tiguana stanie się jeszcze bardziej precyzyjne i stabilne.