Od teraz PEUGEOT E-308 FIRST EDITION jest dostępny w Polsce. Posiada silnik elektryczny o dużej mocy oraz nowoczesne rozwiązania umożliwiające komfortową jazdę. Czym jeszcze charakteryzuje się nowy model i jakie systemy oferuje?
Design
Nowy PEUGEOT E-308 FIRST EDITION wyglądem dorównuje pojazdom wyższej klasy. Posiada on wydłużoną maskę, wyostrzone linie oraz nowe logo marki znajdujące się na środku grilla. Z przodu zamontowano reflektory Matrix LED z sygnaturą świetlną w kształcie kłów, a z tyłu – światła z motywem potrójnego śladu pazurów. W ten sposób zaznaczono przynależność premierowego modelu do marki. Nowością są aluminiowe 18-calowe felgi (w wersji elektrycznej), które znacząco wpływają na parametry użytkowe auta. PEUGEOT E-308 FIRST EDITION jest dostępny w trzech różnych kolorach: białym Okenite, zielonym Olivine oraz szarym Selenium.
W środku pojazdu znajdują się podgrzewane fotele z tapicerką serii FIRST EDITION, które wykonano z tkaniny, skóry ekologicznej oraz alcantary. Z kolei na przednich zagłówkach umieszczono logo PEUGEOT.
Parametry
PEUGEOT E-308 FIRST EDITION posiada elektryczny silnik o mocy 156 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Zapewnia on krótki czas reakcji oraz bezgłośną jazdę pozbawioną drgań i emisji dwutlenku węgla. Warto dodać, że nowy silnik znajdzie się w ofercie razem z silnikami spalinowymi oraz napędem hybrydowym plug-in o mocy 132 KM i 162 KM. W aucie umieszczono także akumulator trakcyjny nowej generacji o pojemności 54 kWh. Zmieniono jego skład – obecnie zawiera 80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu. Co więcej, generuje napięcie 400 V i pozwala na przejechanie maksymalnie 411 km w cyklu mieszanym.
Kierowca ma możliwość wyboru różnych trybów jazdy: ECO (80 kW i 220 Nm), NORMAL (100 kW i 250 Nm) oraz SPORT (115 kW i 270 Nm). Natomiast tryb BRAKE pozwala na zwiększenie siły hamowania po zwolnieniu pedału gazu po to, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii. Oprócz tego w nowym modelu znajduje się pokładowa ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW. Gniazdo ładowania dostosowano do wszystkich rodzajów terminali ładowania. Co ważne, ładowanie akumulatora trakcyjnego z terminala publicznego o mocy 100 kW od 20% do 80% pojemności trwa nie dłużej niż 30 minut.
Technologia
Pojazd wyposażono w system PEUGEOT i-Cockpit® najnowszej generacji zawierający:
- 10-calowy ekran dotykowy,
- cyfrowy zespół zegarów 3D, znajdujący się na linii wzroku kierowcy, z możliwością personalizacji oraz zmiany ustawień,
- kompaktową podgrzewaną kierownicę, dzięki której prowadzenie auta staje się jeszcze bardziej komfortowe.
We wnętrzu znajdują się także wirtualne i konfigurowalne skróty klawiszowe i-toggles, system rozpoznawania mowy oraz technologia i-Connect® Advanced, czyli system informacyjno-rozrywkowy. Ponadto klienci mogą korzystać z aplikacji MyPeugeot®, która pozwala na zdalne programowanie ładowania akumulatora i uruchamianie wstępnego ogrzewania lub schładzania wnętrza auta. Aplikacja umożliwia także komunikowanie się z autem oraz planowanie tras z uwzględnieniem postojów na ładowanie akumulatora.
W nowym modelu nie zabrakło systemów bezpieczeństwa takich jak ostrzeganie podczas cofania o wykryciu pojazdów poruszających się poprzecznie. Kierowca może też korzystać z tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop&Go oraz z długodystansowych radarów, które wykrywają pojazdy z tyłu na bocznych pasach ruchu.