Zamaskowana Škoda Elroq debiutuje publicznie
Podczas ostatniego etapu 111. edycji Tour de France widzowie mieli okazję zobaczyć zamaskowaną Škodę Elroq – najnowszy w pełni elektryczny model marki, którego premiera odbędzie się jesienią. Ten nowoczesny kompaktowy SUV jest pierwszym modelem Škody, który powstał w oparciu o nowy język designu marki – Modern Solid. Pomimo zamaskowania, samochód wyróżniał się nowoczesnym wyglądem i dynamiczną sylwetką, co wzbudziło duże zainteresowanie publiczności.
Škoda Auto i Tour de France – długoletnie partnerstwo
Škoda Auto wspiera Tour de France jako oficjalny i główny partner oraz dostawca samochodów od 2004 roku. Przez te lata marka nieustannie angażowała się w kolarstwo i wspierała zarówno zawodowych, jak i amatorskich kolarzy. Dział Škoda Design od 14 lat odpowiada za produkcję kryształowych trofeów dla głównego zwycięzcy, zwycięzców klasyfikacji punktowej i górskiej oraz najlepszego młodego zawodnika. Unikalne ręcznie robione trofeum ma 60 cm wysokości i waży 5 kg. W tym roku, podczas końcowego etapu, główny zwycięzca Tadej Pogačar otrzymał kryształowe trofeum stworzone przez Škoda Design, a prezes Škoda Auto, Klaus Zellmer, wręczył zielone, kryształowe trofeum Biniamowi Girmayowi, zwycięzcy klasyfikacji punktowej.
Škoda wspiera najważniejsze wydarzenia kolarskie
Škoda Auto jest obecnie partnerem łącznie 20 międzynarodowych profesjonalnych i amatorskich zawodów kolarskich. Marka sponsoruje m.in. L'Étape by Tour de France, lokalny wyścig dla amatorów, a od 2022 roku także Tour de France Femmes avec Zwift – ośmioetapowy wyścig kobiet, którego tegoroczna edycja rozpocznie się 12 sierpnia w Rotterdamie w Holandii i zakończy 18 sierpnia na Alpe d'Huez. Klaus Zellmer, prezes Škoda Auto, podkreślił, jak ważne jest dla marki wspieranie takich wydarzeń.
Partnerstwo Škoda Auto z Tour de France to już 21 lat wspólnej historii, która z pewnością będzie kontynuowana. Marka planuje dalsze wsparcie dla największych wydarzeń kolarskich na świecie, zarówno dla zawodowych, jak i amatorskich kolarzy. Dzięki temu Škoda Auto nie tylko promuje swoje modele, ale także aktywnie przyczynia się do rozwoju i promocji kolarstwa na całym świecie.