Hyundai Inster — elektryczny crossover

Hyundai Inster to nowy crossover o napędzie elektrycznym, który ma na celu przybliżenie elektromobilności szerokiemu gronu kierowców. Bazujący na modelu Casper, który jest popularny na rynku południowokoreańskim, Inster oferuje unikalne połączenie nowoczesnego designu i zaawansowanych technologii, przeznaczonych do użytku miejskiego. Z długością wynoszącą 3825 mm i rozstawem osi 2580 mm Hyundai Inster plasuje się pomiędzy segmentami A i B. Przestronna kabina zapewnia wygodę pasażerom, a bagażnik o pojemności 280 litrów jest wystarczający do codziennego użytku. Inster wyróżnia się nowoczesnym designem z charakterystycznymi, pikselowymi światłami oraz klamkami tylnych drzwi ukrytymi w słupkach.

Wnętrze i wyposażenie

Kokpit Hyundaia Inster jest nowoczesny i ergonomiczny. Wyposażony w cyfrowe zegary oraz dotykowy wyświetlacz multimedialny, oba o przekątnej 10,25 cala, oferuje intuicyjną obsługę i wysoką funkcjonalność. W wyższych wersjach wyposażenia dostępne jest również nastrojowe oświetlenie wnętrza, które dodatkowo zwiększa komfort jazdy. Nowoczesne technologie wspomagania kierowcy, dostępne w Hyundaiu Inster, obejmują systemy takie jak adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu czy system automatycznego hamowania awaryjnego. Wszystko to ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Wydajność i ładowanie

Podstawowa wersja auta jest wyposażona w 97-konny silnik elektryczny oraz akumulator o pojemności 42 kWh. Mocniejsza wersja oferuje 115 KM i akumulator 49 kWh. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 147 Nm, co zapewnia płynne i dynamiczne przyspieszenie w miejskich warunkach. Producent deklaruje, że wersja Long Range Hyundaia Inster będzie mogła przejechać do 355 km na jednym ładowaniu (cykl WLTP). Co ważne, dostępne jest szybkie ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 120 kW, co pozwala na uzupełnienie energii z poziomu 10 do 80 procent w ciągu 30 minut.

Dostępność i ceny

Hyundai Inster zadebiutuje na rynku latem 2024 roku, początkowo w Korei Południowej. Na europejskim rynku pojawi się pod koniec 2024 roku lub na początku 2025 roku. Choć ceny nie zostały jeszcze oficjalnie podane, szacuje się, że podstawowa wersja będzie kosztować około 100 tysięcy złotych. Dla porównania, ceny konkurencyjnych modeli takich jak Citroen e-C3 czy Dacia Spring zaczynają się odpowiednio od 110 650 zł i 76 900 zł.

Hyundai Inster to interesujący i innowacyjny crossover, który dzięki nowoczesnym technologiom i przemyślanemu designowi może stać się popularnym wyborem wśród miejskich kierowców. Elektryczny napęd, przestronne wnętrze i zaawansowane funkcje czynią go atrakcyjnym rozwiązaniem dla osób poszukujących nowoczesnego i ekologicznego środka transportu.