Bezpieczeństwo i niezawodność w ekstremalnych warunkach

W kontekście bezpieczeństwa Audi skoncentrowało się na zmniejszeniu maksymalnego przyspieszenia przy lądowaniu po dużych skokach. Zmodyfikowano sprężyny, amortyzatory i ograniczniki uderzeniowe podwozia, co pozwoliło lepiej rozłożyć część obciążenia w czasie i zapewnić optymalną kontrolę platformy. Nowe, ulepszone pianki w fotelach mają teraz lepiej rozkładać obciążenia na kierowcę i pilota, a także zmniejszyć szczytowe obciążenia. Konstruktorzy skupili się również na sztywności materiału i geometrii pianek. Co więcej, uwzględniono wpływ temperatury w kokpicie na ich sztywność.

Audi RS Q e-tron wykazał się już niezawodnością w trudnych warunkach Rajdu Dakar. Inżynierowie marki skupili się na drobnych, ale istotnych zmianach, które mają zapobiegać uszkodzeniom spowodowanym przez kamienie oraz zwiększać wytrzymałość felg i opon. Wprowadzono też zmiany w mocowaniu koła, które teraz zapewniają większy prześwit i lepsze wyrzucanie kamieni. Trwalsze ściany boczne nowej generacji opon BF Goodrich zwiększają odporność na uszkodzenia.

Komfort i skuteczność załogi

Audi skupiło się także na optymalizacji izolacji akustycznej i uszczelnienia kokpitu, aby ułatwić kierowcom i pilotom ciężką pracę. Zmodyfikowana przednia maska poprawia odprowadzanie błota i wody, co przekłada się na czystszą przednią szybę. Dzięki temu załoga może skupić się na nawigacji oraz jeździe i nie być rozpraszana przez ograniczoną widoczność.

Ponadto, Audi RS Q e-tron przeszedł przez szereg innowacji wpływających na jego osiągi. Prace nad zawieszeniem, nadwoziem, napędem elektrycznym i oprogramowaniem pozwoliły zbliżyć się do minimalnej masy wynoszącej 2100 kilogramów. Zmiany w regulaminie Rajdu Dakar na sezon 2024, które dotyczą stosunku mocy do masy, również wpłynęły na ulepszenia. Audi skoncentrowało się na optymalizacji różnych aspektów pojazdu, co przekłada się na lepszą wydajność w rajdzie.

Gotowość Audi na Rajd Dakar 2024

Audi Sport przyjrzało się również codziennym pracom serwisowym podczas startów w rajdzie, a także wprowadzono usprawnienia, które skracają czas pracy mechaników i inżynierów. Zmiany obejmują modyfikacje połączeń śrubowych, ulepszone uchwyty narzędziowe, a także nowe rozwiązania w zakresie zamykania części nadwozia. Dzięki tym zmianom prace serwisowe są teraz prostsze i bardziej efektywne.

Audi jest gotowe na Rajd Dakar 2024 z nowym i ulepszonym RS Q e-tron. Zespół inżynierów Audi Sport, pod kierownictwem dr Leonardo Pascali, wprowadził szereg kreatywnych rozwiązań, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa, niezawodności, komfortu i osiągów pojazdu. Ulepszenia wprowadzane sukcesywnie od połowy roku, zostaną wdrożone na czas przed startem w Rajdzie Dakar 2024 i dadzą Audi Sport solidne podstawy do walki o najwyższe pozycje.