XC-40 jest wiernym tradycjom Volvo. Jeśli szukasz cichego, bezpiecznego, wygodnego, łatwego w prowadzeniu auta, z pewnością sprosta Twoim oczekiwaniom. Stylizowane, wąskie wloty powietrza otaczające system informacyjno-rozrywkowy oraz wzorzyste folie dekoracyjne na desce rozdzielczej przyciągają wzrok i zachęcają do odpoczynku. W pewnym stopniu pomagają odwrócić uwagę od nieco tańszych elementów wyposażenia.

Wydajność i ekonomia

Pod maską  każdego XC-40 znajduje się turbodoładowany 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 184 lub 248 koni mechanicznych. Mocniejszy model łączy się wyłącznie z napędem na cztery koła.  

Jeśli chcesz nieco poprawić zużycie paliwa w modelach niehybrydowych, zdecyduj się na ośmiobiegową skrzynię automatyczną zamiast sześciobiegowej manualnej. Musisz się jednak liczyć z tym, że jej obsługa jest nieintuicyjna. Ponadto trochę wolniej reaguje, gdy chcesz przyspieszyć. 

System multimedialny

System multimedialny Volvo Sensus jest standardowym wyposażeniem całej gamy XC40. Pionowy ekran dotykowy o przekątnej 9 cali zajmuje honorowe miejsce na desce rozdzielczej i służy do obsługi większości funkcji. Obejmują rozrywkę, nawigację satelitarną, ogrzewanie, wentylację, klimatyzację i ustawienia pojazdu.

Rząd przycisków znajduje się pod ekranem, zapewniając szybki dostęp do głośności, podgrzewanej przedniej i tylnej szyby. Sam wyświetlacz jest wyraźny i responsywny, dzięki czemu nie będziesz mieć problemów z jego obsługą.

XC-40 przykuwa uwagę odważnym i pudełkowatym nadwoziem i bogatym wyposażeniem standardowym. Zachwyca praktycznym, ale stylowym wnętrzem. 

Proponowany model został wyposażony w następujące funkcje: monitorowanie martwego pola, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, skórzana tapicerka, adaptacyjne reflektory LED, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z opcją automatycznego przyciemniania. Oprócz tego proponuje tylne czujniki parkowania i dwa gniazda USB-C na tylnych siedzeniach. Niegdyś standardowe podgrzewane wycieraczki przedniej szyby i gniazdo 12 V w przestrzeni bagażowe należą teraz do opcjonalnego pakietu. Adaptacyjny system zawieszenia w najnowszym XC-40 nie jest już dostępny.

Przestronne i wygodne wnętrze

Wszystkie wersje Volvo XC-40 mają 460-litrowy bagażnik, nieco większy niż w Audi Q2, ale nieco mniejszy niż w Mercedesie GLA i BMW X1. Co ważne, przestrzeń bagażowa jest dobrze zaprojektowana. Ma duży otwór i kwadratową komorę ładunkową, która nie zaczepi nieporęcznego bagażu. Nie posiada niepraktycznej krawędzi, utrudniającej wkładanie ciężkich przedmiotów. Jeśli opuścisz tylne siedzenia, zyskujesz naprawdę dużą przestrzeń na zakupy, a dokładnie 1336 litrów. To oznacza, że w najnowszym Volvo możesz swobodnie przewozić rower lub niewysokie meble.

Jazda i prowadzenie

Połączenie przewidywalnej reakcji na prowadzenie i niezrównanej stabilności  podwozia na szybszych zakrętach zrobi wrażenie nawet na najbardziej wymagających kierowcach. Zawieszenie jest elastyczne i działa dobrze w każdych warunkach. Utrzymywanie pasa ruchu i tempomat działają równie dobrze jak w większych modelach Volvo. Pozwalają bardzo skutecznie i dyskretnie utrzymać samochód na swoim pasie ruchu, zapewniając przyjemną i bezpieczną jazdę zarówno na autostradzie, jak i w mieście.

Advertisement