Herbert Schäfer i jego wizja Golfa

Herbert Schäfer, który przejął pałeczkę po Giorgetto Giugiaro, postanowił ewoluować koncepcję Golfa. Jego podejście do designu oraz funkcjonalności auta pozwoliło na zwiększenie rozmiarów pojazdu i osiągów. Zachowano przy tym kultowy, trzy- i pięciodrzwiowy hatchback z napędem na przednie koła. Dzięki tym zmianom Golf II zyskał większe wnętrze i stał się bardziej komfortowy. Zmiany stylistyczne objęły złagodzenie kanciastych linii nadwozia, co nadało modelowi nowocześniejszy i bardziej zaokrąglony wygląd. Co ciekawe, przyciągało to nowe pokolenia kierowców.

Innowacje techniczne w Golfie II

Golf II wprowadził wiele innowacji, które miały ogromny wpływ na przemysł motoryzacyjny. Po raz pierwszy w historii tego modelu zastosowano napęd na cztery koła w wersji Syncro, a także zainstalowano katalizator i system ABS, co poprawiało bezpieczeństwo i wpływało na ochronę środowiska. Ponadto Golf II był pierwszym modelem Volkswagena, który był produkowany z wykorzystaniem robotów przemysłowych, co świadczy o znaczącym postępie w technologii produkcji. Silnik z czterema zaworami na cylinder zadebiutował w wersji GTI, a dodatkowo pojawiła się jeszcze mocniejsza wersja – Rallye Golf G60, z silnikiem o mocy 160 KM, co czyniło go jednym z najszybszych kompaktów swojej ery.

Golf Country i narodziny SUV-ów

W 1990 roku na rynek wszedł Golf Country, wyposażony w podwyższone zawieszenie i napęd na wszystkie koła. Był to jeden z pierwszych samochodów, który można by uznać za protoplastę dzisiejszych SUV-ów, łączący zalety samochodu miejskiego z możliwościami terenowymi.Golf II odegrał kluczową rolę w historii Volkswagena. Był nie tylko sukcesem komercyjnym, ale również platformą do wprowadzenia technologicznych nowości, które definiują współczesne samochody. Jego dziedzictwo jest nadal widoczne w kolejnych generacjach, które kontynuują filozofię ewolucji, zapoczątkowaną przez Golfa II.