Historia i ewolucja RAV4 Hybrid w Polsce

Pierwszy model RAV4 Hybrid został wprowadzony do polskich salonów w kwietniu 2016 roku. Zasilił wówczas rynek hybrydowych SUV-ów i crossoverów. Od tego czasu Toyota RAV4 Hybrid przeszła kilka ważnych zmian technologicznych, z których najistotniejszą było wprowadzenie nowoczesnego układu hybrydowego trzeciej generacji, który zadebiutował wraz z faceliftingiem czwartej odsłony modelu. Samochód otrzymał silnik benzynowy 2,5 l z opcjami napędu na przód oraz na wszystkie koła (E-FOUR), oferujący moc do 197 KM.

W 2018 roku na rynek trafiła aktualna generacja RAV4, opracowana w ramach technologii TNGA (Toyota New Global Architecture), która przyniosła jeszcze większe usprawnienia. Nowy model hybrydowy z silnikiem 2,5 l oferuje 218 KM mocy w wersji FWD i 222 KM w wersji AWD-i. Dzięki temu zapewnia lepszą dynamikę oraz efektywność paliwową.

Innowacje i technologia

Toyota nieustannie rozwija swoją technologię hybrydową, co znajduje odzwierciedlenie w kolejnych generacjach RAV4. W 2020 roku do oferty dołączyła wersja plug-in hybrid, która z mocą 306 KM staje się najmocniejszym wydaniem w historii modelu. Samochód zaskakuje nie tylko dynamiką, ale również zasięgiem – w trybie całkowicie elektrycznym może przejechać do 75 km (wg normy WLTP), co zwiększa jego atrakcyjność zwłaszcza w kontekście miejskiej jazdy.

Oprócz doskonałej efektywności energetycznej RAV4 Hybrid oferuje także wysoki poziom wyposażenia. Modele z 2023 roku, jak wersja Comfort z pakietem Style czy ekskluzywna odmiana Executive, są wyposażone w szereg nowoczesnych rozwiązań, od zaawansowanych systemów multimedialnych po funkcje zwiększające komfort i bezpieczeństwo.

Dzięki ciągłym innowacjom i zrozumieniu potrzeb konsumentów Toyota RAV4 Hybrid zdobyła uznanie na polskim rynku. Jest nie tylko symbolem sukcesu marki, ale także trendu zelektryfikowania motoryzacji w Polsce.