Kiedyś domena emerytów, samochodów flotowych i kierowców Ubera, oryginalny design nowej hybrydy Camry, niskie wskaźniki zużycia paliwa i opcje premium stanowią solidną podstawę do całkowitej zmiany wizerunku. Znajduje się w atrakcyjnej cenie, dzięki czemu może z powodzeniem rywalizować z niehybrydowymi modelami. Zapewnia komfort użytkowania na najwyższym poziomie. Teraz wersja standardowa zawiera Apple CarPlay i Android Auto.

Design

Najnowsza aktualizacja, która pojawiła się w 2017 roku, zastąpiła otwartą klatkę eleganckim, kanciastym przodem, który zwęża się w kratownicę z wieloma kątowymi krawędziami. Dzięki temu Toyota Camry Hybrid wygląda bardziej intrygująco. 

Warto też zwrócić uwagę na wielkość samochodu. Ma 1,8 m szerokości i prawie 5 m długości. Wygląda więc dość pokaźnie, jak na auto klasy średniej. Wnętrze przykuwa uwagę mocnymi elementami wystroju. Wielu klientów docenia szyberdach, perforowane skórzane siedzenia i skórzaną kierownicę. Z drugiej strony należy wspomnieć o łatwo brudzących się, błyszczących, czarnych, plastikowych wstawkach na desce rozdzielczej. Uwagę przykuwa również oryginalne wygięcie w kształcie litery S, które wije się między kontrolkami na desce rozdzielczej. Jeśli lubisz klasyczne, minimalistyczne rozwiązania, najprawdopodobniej nie przypadnie Ci do gustu.

Kolejnym nietypowym akcentem wystroju wnętrza jest wstawka z imitacji drewna tuż nad schowkiem podręcznym. W rzeczywistości jest to po prostu artystycznie wyrzeźbiony plastik. Doceniamy zamysł, ale prawdziwe drewno byłoby o wiele bardziej klasycznym, efektownym dodatkiem.

Silnik

Toyota Camry Hybrid wyposażona jest w czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra, silnik elektryczny i akumulator. Współpracuje z ładnie wykonaną przekładnią CTV. Silnik gazowy jest połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 118 KM, co daje całkowitą moc 208 koni mechanicznych. Samochód może być zasilany gazem, akumulatorem litowo-jonowym lub kombinacją obu, przełączając się automatycznie w zależności od warunków jazdy. 

Akumulator ładuje się samoczynnie poprzez hamowanie regeneracyjne. Moc przekazywana jest automatycznie za pomocą bezstopniowej przekładni  sterowanej elektronicznie. 

Standardowe wyposażenie

Nawet standardowe wyposażenie znajduje się na wysokim poziomie. Obejmuje dwustrefową, automatyczną klimatyzację, ośmiokierunkowy fotel kierowcy, podgrzewane przednie siedzenia, odchylana/teleskopowa kierownica i drewniane akcenty wykończenia. Do innych standardowych elementów wyposażenia wnętrza zaliczamy przycisk zapłonu, elektrycznie sterowane szyby i drzwi, elektroniczny hamulec postojowy, siedzenia obszyte tkaniną oraz ręcznie regulowany w sześciu kierunkach przedni fotel pasażera. Warto także wspomnieć o składanych tylnych siedzeniach w proporcji 60/40 ze środkowym podłokietnikiem.

Rozwiązania technologiczne

Standardowe funkcje technologiczne obejmują 7-calowy ekran dotykowy, sześciogłośnikowy system audio z radiem AM/FM HD, radio satelitarne SirusXM, port USB i dwa porty ładowania USB. Toyota Camry Hybrid oferuje też Android Auto i Apple CarPlay, integrację z Amazon Alexa, Bluetooth dla strumieniowego przesyłania muzyki i obsługi telefonu. Zawiera również zestaw wskaźników LCD o przekątnej 4,2 cala, wbudowane rozpoznawanie głosu i funkcja Siri Eyes Free. 

Standardowy system wspomagania kierowcy obejmuje adaptacyjny tempomat, ostrzeganie przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych, asystent utrzymania ruchu, automatyczne światła drogowe i asystent ruszania pod górę.