Volkswagen przedstawił nowy model – ID. 7. Auto cechuje aerodynamiczna sylwetka, przestronne wnętrze oraz wysoce rozwinięte rozwiązania technologiczne wspomagające jazdę. Udoskonalono również układ napędowy, dzięki czemu zasięg samochodu wynosi aż 700 km. Pierwsze modele mają być wprowadzone na rynek europejski jeszcze w tym roku.

Dane techniczne

Volkswagen zaprezentował nowy, flagowy model ID. 7. charakteryzujący się aerodynamicznym nadwoziem i lekko opadającym dachem. Jego długość wynosi prawie 5 metrów, a duży rozstaw osi sprawia, że auto oferuje jeszcze więcej miejsca dla pasażerów. Nowy model posiada duży zasięg wynoszący nawet 700 km, a moc jego ładowania to 200 kW. Dzięki temu samochód świetnie sprawdzi się podczas długich podróży. Jak powiedział członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój Kai Grünitz: „Jest to możliwe dzięki dopracowaniu nadwozia pod kątem aerodynamicznym oraz znacznie zwiększonej wydajności układu napędowego i zarządzania termicznego”. Co ważne nowy ID. 7 posiada silnik o mocy 286 KM, który oferuje najwyższy moment obrotowy spośród wszystkich modeli ID.

Wyposażenie

Producenci najnowszego ID. 7 poprawili obsługę elementów znajdujących się już w poprzednich wersjach auta. Udoskonalili oni takie elementy jak wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, ekran systemu infotainment oraz obsługę klimatyzacji z łatwo dostępnym panelem z przyciskami, które pozwalają na samodzielne przypisywanie im wybranych funkcji. We flagowym modelu Volkswagena znajduje się też kilka nowości. Ciekawym rozwiązaniem jest panoramiczne okno dachowe pozwalające na zmianę stopnia przezroczystości szyby za pomocą sterowania dotykowego lub komend głosowych. Z kolei przednie fotele dostępne są z funkcją podgrzewania, chłodzenia oraz suszenia. Ponadto posiadają funkcję masażu z certyfikatem niemieckiej kampanii na rzecz zdrowszych pleców. Nowy ID. 7 oferuje również doskonałe nagłośnienie (700 W): 14 głośników w tym jeden centralny, w przedniej części auta, oraz subwoofer w przestrzeni bagażowej. Dzięki temu pasażerowie mogą cieszyć się znakomitymi wrażeniami dźwiękowymi podczas jazdy.

Systemy wspomagania

Najnowszy model Volkswagena posiada rozmaite systemy wsparcia kierowcy, a także pozwala na półautomatyczną jazdę. Dzięki Travel Assist możliwe jest wsparcie przy zmianie pasa ruchu na autostradzie powyżej 90 km/h. Natomiast w przypadku parkowania, auto samodzielnie wykonuje manewry i parkuje w wyznaczonym miejscu. Istnieje także funkcja pamięci, która pozwala na samodzielne parkowanie samochodu, a kierowca w tym czasie może znajdować się w środku lub śledzić manewry auta z zewnątrz. Obsługa poszczególnych systemów nie powinna sprawiać większych problemów. Jak podsumowała Imelda Labbe członkini zarządu marki ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej: „Samochód jest niezwykle komfortowy, a obsługa systemów pokładowych jest bardzo łatwa”.