Nowe osiągi i poprawki w Audi E-Tron GT

Audi zdecydowało się na odświeżenie swojego modelu E-Tron GT. Auto otrzymało szereg poprawek, które mają zwiększyć jego moc, prędkość ładowania oraz zasięg. Dzięki temu model staje się jeszcze bardziej konkurencyjny na rynku luksusowych samochodów elektrycznych. Wersja S E-Tron GT oferuje moc 671 KM i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości 244 km/h. Mocniejsza wersja RS E-Tron GT to 845 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 2,8 sekundy oraz prędkość maksymalna 250 km/h.

Najmocniejsza wersja RS E-Tron GT Performance to prawdziwa perła w ofercie Audi, będąca najmocniejszym seryjnie produkowanym samochodem w historii marki. Jego silnik elektryczny rozwija moc 912 KM, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 2,5 sekundy. To sprawia, że jest to nie tylko najszybsze Audi, ale także jedno z najszybszych samochodów elektrycznych na rynku. Pomimo tych imponujących osiągów, RS E-Tron GT Performance ustępuje nieco swojemu wewnętrznemu rywalowi, Porsche Taycan Turbo GT, który dysponuje mocą 1019 KM i przyspiesza do setki w 2,3 sekundy. Niemniej, Audi stawia na połączenie mocy z komfortem i nowoczesnymi technologiami.

Technologie i udoskonalenia

Nowe Audi E-Tron GT otrzymało także szereg technologicznych udoskonaleń. Akumulator o pojemności 97 kWh jest lżejszy o 9 kg w porównaniu do poprzedniej wersji i umożliwia ładowanie z mocą 320 kW, co pozwala na naładowanie baterii od 10 do 80% w ciągu 18 minut. Maksymalny zasięg samochodu wynosi teraz 600 km. Nowo opracowane zawieszenie pneumatyczne z aktywną konfiguracją pozwala na zmianę prześwitu samochodu od 55 do 77 milimetrów w ciągu kilku sekund. Dzięki temu Audi E-Tron GT jest w stanie dostosować się do różnych warunków drogowych i zmaksymalizować komfort jazdy. RS E-Tron GT Performance ma także specjalny tryb zawieszenia dostosowany do jazdy na torze.

Design i ceny

Audi E-Tron GT imponuje nie tylko osiągami, ale także designem. Kute 21-calowe koła nawiązują do koncepcyjnego Audi Avus Quattro z 1991 roku, a cyfrowy zestaw wskaźników RS E-Tron GT Performance ma biały motyw nawiązujący do RS2 Avant z 1994 roku. Ceny nowego S E-Trona GT zaczynają się od 126 tys. euro (548 tys. zł), podczas gdy za RS E-Trona GT trzeba zapłacić co najmniej 147 tys. euro (639 tys. zł). Najmocniejsza wersja RS E-Tron GT Performance została wyceniona na 160 tys. euro (696 tys. zł).

Audi E-Tron GT Performance to najmocniejszy seryjnie produkowany samochód w historii marki, który łączy w sobie niesamowite osiągi z nowoczesnymi technologiami i luksusowym designem. Choć nie dorównuje mocy Porsche Taycan Turbo GT, to nadal stanowi imponującą propozycję na rynku samochodów elektrycznych.