KIA Sorrento to duży SUV, który słynie z praktyczności, trwałości i zdolności holowania. Staje się coraz bardziej ekskluzywny i nigdy nie wydawał się bardziej realną alternatywą dla droższych europejskich rywali niż teraz. Nowe Sorrento jest dłuższe o 10 mm niż poprzedni model. Wygląda jednak bardziej kanciasto. Przednia kratka zyskała chromowaną obwódkę, która wystaje poza wąskie reflektory LED. Dzięki temu nowa KIA ma mocniejszy i agresywniejszy design.

Wnętrze

Cyfrowy zestaw wskaźników i centralny wyświetlacz rozciągają się teraz zza kierownicy, w stylu podobnym do tego, jaki można było zaobserwować w najnowszych modelach Mercedesa. Znajduje się nad cienką deską rozdzielczą, na której mieszczą przyciski sterujące klimatyzacją oraz otwory wentylacyjne. 

Sorento zostało wyposażone w najnowszą wersję systemu informacyjno-rozrywkowego UVO Connect. Umożliwia zdalne połączenie się z samochodem za pomocą smartfona. Oferuje również usługi na żywo, takie jak informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pogoda i ciekawe miejsca. 

Producent wprowadza również system monitorowania martwego pola, który pomaga kierowcy uniknąć kolizji na drogach o wielu pasach ruchu. Przesyła obraz wideo na żywo na wyświetlacz. Inna funkcja, zwana systemem unikania kolizji, ostrzega kierowcę i hamuje samochód, aby zapobiec kolizji z pieszymi lub pobliskimi przeszkodami.

Komfort jazdy

Chociaż Sorrento nie jest szczególnie zwrotny, radzi sobie doskonale, jak na tak duże, ciężkie auto. Dobrze sobie radzi na zakrętach. Co ważne, wyważony układ kierowniczy pozwala pewnie prowadzić auto na wiejskich drogach. Sprawdzi się również doskonale podczas jazdy po mieście.

Praktyczność i wygoda

Otwór ładunkowy ma praktyczny, kwadratowy kształt, ze wgłębieniami na dodatkową szerokość  z tyłu samochodu. Sorrento to duży SUV z siedmioma siedzeniami. Duża kabina wyposażona jest w przydatne funkcje. Posiada dźwignie do zdalnego składania siedzeń, parę głębokich schowków i dwa uchwyty na kubki. Dodatkowo pod podłogą znajduje się praktyczny schowek. Sorrento proponuje też punkt ładowania USB dla pasażerów siedzących w drugim rzędzie i elementy sterujące dla osób w trzecim rzędzie. 

Podobnie jak w przypadku większości modeli w tej klasie, kierowca siedzi wysoko i ma dobry widok na drogę. Warto również pomyśleć o dachu panoramicznym. Wypełnia kabinę światłem i zwiększa poczucie przestrzeni. Nie można tutaj narzekać na brak miejsca. Siedzenia zamontowane są niżej niż w poprzednim modelu. Dzięki temu wygospodarowano więcej miejsca na nogi i nad głową. 

System siedzeń można konfigurować na różne sposoby. Składając trzeci rząd, zyskujesz 142 litry przestrzeni bagażowej. 

Silnik

W nowym Sorrento dostępny jest tylko jeden silnik – czterocylindrowy model turbodiesel o pojemności 2,2, litra, rozwijający moc 197 KM przy 3800 obr/min. Wibracje zostały wyszlifowane. Pod stopami wyczuwalny jest tylko minimalny szum. Warto jednak zaznaczyć, że podczas przyspieszania z małą prędkością można wciąż usłyszeć charakterystyczny stukot. Należy natomiast docenić dobrze dobraną kombinację momentu obrotowego i przełożeń podczas jazdy.