Wielotorowa strategia Toyoty

Od niemal trzech dekad Toyota konsekwentnie rozwija technologie, które mają na celu redukcję emisji spalin. Dzięki szerokiej gamie napędów – od hybryd, przez hybrydy plug-in, po napędy elektryczne i wodorowe – Toyota oferuje rozwiązania dostosowane do różnych potrzeb klientów na całym świecie. W rezultacie na drogi wyjechało już ponad 27 milionów samochodów hybrydowych, które charakteryzują się niskim zużyciem paliwa, niską emisją CO2 i niezawodnością, z której marka jest znana. Dzięki zebranym doświadczeniom Toyota poszła krok dalej. Rozwija innowacyjne hybrydy plug-in, które łączą zalety napędów elektrycznych z długim zasięgiem i niezawodnością hybryd. Modele takie jak Toyota C-HR Plug-in Hybrid, RAV4 Plug-in Hybrid oraz Prius wyróżniają się na tle konkurencji mocą i efektywnością. Jednocześnie oferują tryb pracy klasycznej hybrydy po rozładowaniu baterii trakcyjnej.

Przyszłość w rękach Toyoty

Jednym z kluczowych kroków Toyoty ku bezemisyjnej przyszłości jest rozwój napędów elektrycznych na baterie. Pierwszym globalnym modelem tego typu jest Toyota bZ4X, która wyznacza nowe standardy w segmencie aut elektrycznych. Jednak to dopiero początek – Toyota intensywnie pracuje nad kolejnymi modelami, które będą wyposażone w nowoczesne baterie o większym zasięgu i krótszym czasie ładowania.

Wśród innowacyjnych prototypów wyróżnia się Toyota Hilux BEV – elektryczna wersja legendarnego pick-upa, która zachowuje wszystkie cechy swojego spalinowego odpowiednika, takie jak wytrzymałość i niezawodność. Inżynierowie Toyoty położyli nacisk na zachowanie charakterystycznych dla Hiluxa właściwości i jednocześnie wprowadzili nowoczesne technologie napędowe. Innym ciekawym prototypem jest Toyota Land Cruiser Se, która pokazuje, jak może wyglądać przyszłość legendarnych terenówek. Ten model, wyposażony w bateryjny napęd elektryczny, łączy elegancką, nowoczesną stylistykę z doskonałymi osiągami terenowymi. Komfortowe wnętrze z trzema rzędami siedzeń, futurystyczna stylistyka i wysoka moc obrotowa dostępna w pełnym zakresie prędkości czynią z tego modelu niezwykle wszechstronny pojazd.

Innowacje dla miłośników klasyków i nowoczesnych koncepcji

Toyota nie zapomina o miłośnikach klasyków. W ramach projektu AE86 Carbon Neutral inżynierowie marki stworzyli elektryczną wersję kultowego modelu AE86. Zmodernizowany AE86 BEV Concept zachowuje charakterystyczne cechy oryginału, takie jak manualna skrzynia biegów i niskie wyważenie nadwozia. Jednocześnie oferuje napęd elektryczny, który nie emituje żadnych spalin. To doskonała propozycja dla kolekcjonerów i pasjonatów motoryzacji, którzy chcą łączyć tradycję z nowoczesnością.

Toyota LQ Concept to z kolei wizja przyszłości, w której samochody będą nie tylko środkami transportu, ale także inteligentnymi partnerami w podróży. Ten koncepcyjny model oferuje zautomatyzowane prowadzenie na czwartym poziomie autonomii, a także interfejs z awatarem sztucznej inteligencji o imieniu Yui, który personalizuje doświadczenie prowadzenia samochodu. Dodatkowo LQ Concept oczyszcza powietrze z ozonu, co podkreśla ekologiczne podejście marki do przyszłości motoryzacji.

Napęd wodorowy jako przyszłość bezemisyjnej motoryzacji

Technologia wodorowa od lat jest jednym z kluczowych obszarów zainteresowania Toyoty. Model Mirai, który zadebiutował w 2014 roku, stał się ikoną bezemisyjnego transportu, a jego druga generacja oferuje jeszcze większy zasięg i wydajność. Napęd wodorowy Toyoty znalazł zastosowanie również w innych modelach, takich jak Toyota Crown czy Hilux FCEV, co pokazuje, że wodór ma ogromny potencjał jako paliwo przyszłości. Toyota intensywnie pracuje także nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem oraz nowoczesnymi paliwami syntetycznymi i biopaliwami. Przykładem jest GR Corolla H2 Concept oraz GR Yaris H2 Concept, które wykorzystują zaawansowane systemy przystosowane do spalania wodoru. To pokazuje, że Toyota nieustannie dąży do innowacji, które mogą zmienić oblicze motoryzacji na całym świecie.