Jeszcze nie tak dawno Honda Civic wyróżniała się skromnym designem. Teraz stała się pożądanym i przyjemnym w prowadzeniu samochodem kompaktowym. Dostępna jako sedan lub praktyczny hatchback, Honda napędzana jest czterocylindrowym 2,0-litrowym silnikiem o mocy 158 KM lub 1,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 174 lub 180 KM, w zależności od modelu. Proponuje wiele funkcji wspomagających kierowcę, takich jak zautomatyzowane hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu.

Wydajność i jazda

Silnik benzynowy 1.0 VTEC Turbo o mocy 129 KM to wszystko, czego naprawdę potrzebujesz. Zapewnia doskonałe przyspieszenie zarówno podczas jazdy po mieście, jak i na autostradzie. Przyspiesza od 0 do 100 km w ciągu 10,5 sekundy. Honda Civic jest również żwawa, jak jej główni rywale, tacy jak Seat Leon i Skoda Octavia. Oczywiście przy 180 KM silnik 1.5 VTEC Turbo jest jeszcze szybszy. Przyspieszenie od 0 do 100 km zajmuje zaledwie 8,2 sekundy.

Z kolei silnik wysokoprężny 1.6 i-DEC wykazuje największą elastyczność przy niskich obrotach. Wszystkie modele są wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną. W niektórych przypadkach możesz też wybrać automatyczną skrzynię.

Droższe wersje Hondy Civic oferują adaptacyjny system zawieszenia, który można w każdej chwili usztywnić lub zmiękczyć. Wystarczy, że wciśniesz odpowiedni przycisk. Miękkie ustawienie jest po prostu eleganckie, ale twardszy tryb zapewnia sprawne pokonywanie zakrętów. Nie musisz jednak odkładać pieniędzy na adaptacyjne zawieszenie. Standardowa konfiguracja powinna Ci spokojnie wystarczyć.

Jak wygląda wnętrze?

Honda Civic wyróżnia się nowoczesnym, praktycznym designem. Ma przestronne wnętrze, zapewniając przyjemną jazdę. Oferuje wystarczająco dużo miejsca do przechowywania. Proponuje kilka sprytnie zaprojektowanych schowków, a bagażnik sedana jest jednym z największych w tej klasie. Jeśli potrzebujesz jeszcze więcej miejsca, wybierz hatchback.

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny. Zapewnia przyzwoite wsparcie kręgosłupa i ud. Oferuje elektrycznie regulowane podparcie lędźwi. Modyfikacja kąta oparcia jest nieco kłopotliwa. Musisz pociągnąć dźwignię i przesunąć fotel w przód lub do tyłu. Istnieje wiele opcji regulacji kierownicy. Pedały są zgrabnie wyrównane z fotelem kierowcy.

Przestrzeń pasażerska

Civic wyróżnia się dość zwartą konstrukcją, ale zapewnia wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowę. Nawet wyżsi dorośli będą mogli tutaj spokojnie usiąść. Honda proponuje sporo miejsca do przechowywania. W desce rozdzielczej znajduje się praktyczny schowek. Na przednich drzwiach zlokalizowane są wygodne pojemniki, w których zmieści się butelka wody. Konsola środkowa między kierowcą a pasażerem zawiera schowek/uchwyt na kubek z przesuwaną pokrywą i duży otwór pod środkowym podłokietnikiem.

Nawigacja satelitarna, stereo i Infotainment

System informacyjno-rozrywkowy Hondy Civic pojawił się po raz pierwszy w modelu poprzedniej generacji. Wygląda więc na nieco przestarzały. Siedmiocalowy ekran jest stosunkowo mały. Ponadto grafika wydaje się trochę staromodna. Standardowa konfiguracja obejmuje nawigację satelitarną, DAB, Bluetooth, Apple Car Play i Android Auto. Klimatyzacją steruje się tylko za pomocą ekranu, co może być nieco frustrujące.