Nie bez powodu Ford Fiesta jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce. Znajduje się w atrakcyjnej cenie. Zapewnia przyjemną i bezpieczną jazdę. Proponuje kilka świetnych silników. Producent wprowadził kilka udogodnień we wnętrzu i systemie informacyjno-rozrywkowym. Sprawdź, czy warto kupić Forda Fiestę.

Silniki, osiągi i napęd

Ford po raz kolejny udowodnił, że małe, tanie samochody mogą być świetne w prowadzeniu. Fiesta sprawnie pokonuje wszystkie zakręty. Nowy model zawiera lżejszy układ kierowniczy, co oznacza łatwiejszą jazdę, zwłaszcza po mieście. Dodatkowo dobrze sprawdza się na autostradzie. Proponowany samochód łączy zwinność z imponująco wygodną i spokojną jazdą. 

Sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów nie jest tak gładka jak w Maździe 2, ani tak lekka jak w nowym Seacie Ibizie, ale mimo to działa sprawnie i przyjemnie. Ford wprowadził również technologię łagodnej hybrydy. Układ 48v jest dostępny w 1,0-litrowych silnikach benzynowych 122 KM i 153 KM. Takie rozwiązanie pomaga zwiększyć oszczędność paliwa, zmniejszyć emisję spalin, zapewniając jednocześnie użyteczny wzrost momentu obrotowego.

Jak wygląda wnętrze nowego Forda Fiesty?

Deska rozdzielcza jest plastikowa. Przykuwa uwagę czarnymi, błyszczącymi elementami i chromowanymi akcentami. Każdy model zawiera elegancki 8-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, dlatego konwencjonalne przyciski i pokrętła ograniczono do minimum.

Można regulować wysokość fotela kierowcy, ale nawet w najniższym ustawieniu siedzi się tu wyżej niż w wielu innych małych hatchbackach. Niekoniecznie jest to wada, wielu osobom z pewnością spodoba się takie rozwiązanie. 

Sterowanie klimatyzacją jest logiczne i wyraźnie oznaczone. Z kolei podgrzewana przednia szyba sprawdzi się doskonale zimą. To standardowy element wyposażenia Forda Fiesty. Wersja Titanium zawiera tylne czujniki parkowania, tempomat i oprogramowanie FORD SYNC 3 z nawigacją satelitarną.

Praktyczność i wygoda

Chociaż niektórzy rywale, tacy jak Honda Jazz i Suzuki Baleno, oferują znacznie więcej miejsca niż Fiesta, Ford dorównuje Seatowi Ibizie i VW Polo. Auto jest nie tylko przestronne, ale też łatwe w prowadzeniu. Oferuje dobrą widoczność, z wyjątkiem małej tylnej szyby i grubych słupków C. 

Przestrzeń bagażowy liczy 311 litrów przy podniesionych siedzeniach i 1093 litrów przy złożonych tylnych fotelach. Otwór jest nieco szerszy niż wcześniej, co ułatwia wkładanie i wyjmowanie dużych przedmiotów. W przedniej części auta znajduje się wygodny schowek podręczny. Dodatkowo przed dźwignią zmiany biegów wydzielono przestrzeń, wystarczająco dużą, by zmieścić smartfona. W kieszeniach drzwi można schować małą butelkę wody. Ponadto między siedzeniami znajduje się para uchwytów na kubki.

Niezawodność i bezpieczeństwo

Fiesta zawiera nowy, zaawansowany system bezpieczeństwa, taki jak ostrzeganie o ruchu poprzecznym, adaptacyjny tempomat i autonomiczne hamowanie. Dzięki niemu auto zdobyło pięć gwiazdek w teście Euro NCAP, uzyskując 87% punktów za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów i 84% za ochronę dzieci. Menu wspomagania kierowcy obejmuje automatyczne hamowanie. Ford twierdzi, że system działa w nocy, aby wypatrywać pieszych przechodzących przez ulicę.