Citroen C3 ma oryginalny design i wygodne wnętrze, chyba że jesteś wysoki i chcesz usiąść z tyłu. Ma komfortowe zawieszenie. Dobrze sprawdza się podczas jazdy po mieście.

Kilka słów wprowadzenia

Możesz wybierać spośród dziewięciu odcieni lakieru, trzech kontrastujących kolorach dachu oraz - w modelu z najwyższej półki - dwóch wersjach osłony z tworzywa sztucznego, biegnącej wzdłuż boku samochodu. Proponuje Apple CarPlay i Android Auto. Wszystkie modele, z wyjątkiem podstawowej wersji, która nie ma ekranu dotykowego, oferują dobrą nawigację satelitarną.

Siedzenie na fotelu kierowcy w Citroenie C3 przypomina trochę pochylanie się na dużej, wygodnej sofie. Przednie fotele są szerokie i pochylone, choć nie zapewniają zbytniego oparcia podczas pokonywania zakrętów. Na tylnym siedzeniu nie jest tak komfortowo. Przestrzeń nad głową najlepiej sprawdzi się w przypadku pasażerów niskiego i średniego wzrostu. Dodatkowo, jeśli wybierzesz dach panoramiczny, musisz się liczyć z mniejszą ilością miejsca. Nissan Micra proponuje więcej miejsca na kolana.

Jazda

Silnik benzynowy 1,2 dobrze sprawdzi się podczas jazdy na krótszych dystansach, chociaż nie zalecamy wersji o najniższej mocy. Wersja turbo oferuje szeroki zakres obrotów, dlatego nie trzeba często zmieniać biegów. Citroen C3 sprawnie pokonuje zakręty. Elastyczne zawieszenie umożliwia pokonywanie przeszkód nawet na wyboistej drodze. Przy dużych prędkościach słychać szum wiatru, ale poza tym auto dobrze sprawdzi się na autostradzie. W mieście zawieszenie jest niezwykle ciche.

Fotel kierowcy i deska rozdzielcza

Oprócz zwykłej regulacji kąta oparcia, fotel kierowcy oferuje regulację wysokości, podczas gdy kierownicę można przesuwać w górę i w dół, a także do wewnątrz i na zewnątrz. Nie ma regulowanego podparcia lędźwiowego, nawet jako opcja, a same siedzenia oferują cenne, niewielkie podparcie boczne.

Na desce rozdzielczej nie ma przycisków, które mogłoby Cię oszołomić. Kilka z nich znajduje się w zasięgu ręki. W wersji Feel klasy średniej i wyższej, system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 cala zawiera elementy sterujące klimatyzacją. Za każdym razem, gdy chcesz zmienić temperaturę w samochodzie, musisz zagłębić się w menu ekranu dotykowego.

Nawigacja satelitarna, stereo i infotainment

Citroen był jedną z pierwszych marek, który przeszedł na w pełni zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy, sterujący nie tylko muzyką i radiem, ale też kluczowymi funkcjami pojazdu, w tym ogrzewaniem i klimatyzacją. C3 kontynuuje ten trend, ponieważ posiada siedmiocalowy ekran dotykowy zamontowany centralnie i dość wysoko na desce rozdzielczej. System obejmuje zestaw głośnomówiący Bluetoototh i strumieniowe przesyłanie multimediów, ale w modelach Feel będziesz polegał na Apple CarPlay lub Android Auto do nawigacji satelitarnej.

Nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy obejmuje również usługi internetowe, w tym TomTom Traffic, informacje o cenach na pobliskich stacjach benzynowych i prognozach pogody. Ponadto informuje o wypadkach i robotach drogowych w czasie rzeczywistym.