BMW serii 3 – opinie i typowe usterki

fot. www.press.bmwgroup.com

Masz ochotę na coś luksusowego, ale sportowego na co dzień? Szukasz samochodu, który zapewnia wygodę i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie? BMW seria 3 może spełnić Twoje oczekiwania. Doskonale łączy dynamikę jazdy i najwyższej jakości wrażenia, które zadowolą Cię i całą rodzinę. Niestety nie jest pozbawiony wad. Dlatego przeanalizuj wszystkie zalety i wady, by podjąć właściwą decyzję.

Sportowa elegancja w środku

W obecnej generacji “G20” seria 3 naprawdę podniosła poprzeczkę w zakresie komfortu i jakości kabiny. W rzeczywistości odpowiada teraz udogodnieniom proponowanym przez serię 5 i 7. Górna połowa deski rozdzielczej i nakładki na drzwi są obite miękkimi w dotyku materiałami, co podnosi standard wnętrza. Układ jest bardziej sportowy, na szczególną uwagę zasługuje 10,25-calowy ekran dotykowy. 

Wspaniały silnik

Seria 3 oferuje dwie wersje silnika: 2,0-litrowy turbodoładowany benzynowy i 2,0-litrowy diesel. Ten ostatni zapewnia przyzwoite 190 KM mocy i 400 nM momentu obrotowego. Z kolei silnik benzynowy oferuje 258 KM mocy i 400 nM momentu obrotowego. Oba silniki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc na tylne koła.

Genialna dynamika jazdy

Modele BMW zapewniają równowagą między komfortem i pięknym prowadzeniem.  Trójka nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. Nie musisz wkładać dużego wysiłku, by swobodnie kontrolować auto. 

Czego powinieneś szukać, kupując używane BMW serii 3?

Kupując używane auto, zwróć uwagę na przebieg. Przejrzyj raport VIN pojazdu, by uniknąć przykrych niespodzianek. Należy również pamiętać, że modele wyposażone w duże felgi aluminiowe i niskoprofilowe opony są nie tylko bardziej podatne na uszkodzenia krawężników, ale też zapewniają znacznie stabilniejszą jazdę. Z drugiej strony pracują głośniej, zwłaszcza przy dużych prędkościach.

Zazwyczaj silniki serii 3 wyposażone są w łańcuch rozrządu, a nie pasek. Warto jednak zwrócić uwagę, czy nie słychać tykania metalicznych dźwięków, które mogą pochodzą pochodzić z wadliwego napinacza. Niektórzy właściciele zgłaszali problem z Bluetoothem, ale można go naprawić poprzez aktualizację oprogramowania u dealera BMW. Poza tym system informacyjno-rozrywkowy iDrive działa dobrze i nadal jest jednym z najbardziej intuicyjnych rozwiązań.

Typowe usterki

Czy na desce rozdzielczej pojawiła się lampka ostrzegawcza DPF (filtr cząstek stałych)? W takim razie jest zatkany. Jazda z prędkością około 2500 obr./min przez około 10-15 minut na czwartym biegu pozwoli na dostateczne rozgrzanie filtra DPF, by wypalić niepożądane cząstki. Lampka ostrzegawcza najprawdopodobniej zniknie.

Czy Twojemu pojazdowi brakuje mocy, szczególnie przy dużych prędkościach? Najczęstszą przyczyną jest wadliwy czujnik wału korbowego lub wałka rozrządu. Wybierz się do warsztatu na diagnostykę. Mechanik sprawdzi, w czym tkwi problem.

Niektóre samochody wyprodukowane na początku 2012 roku miały problem z układem wspomagania kierownicy. Komponent w module sterującym nie spełnia specyfikacji, dlatego wspomaganie może wtedy zawieźć. W takim przypadku powinna pojawić się lampka ostrzegawcza.