Większość osób wie, jak postępować z rozładowanym akumulatorem. To samo dotyczy przebitej opony lub pustego zbiornika paliwa. Jak jednak rozpoznać awarię regulatora ciśnienia paliwa? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami!

Za co odpowiada regulator ciśnienia paliwa?

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniana część reguluje ciśnienie paliwa. Wpływa również na ilość paliwa docierającego do wtryskiwaczy. Dotyczy to pojazdów ze wtryskiem bezpośrednim. Warto przypomnieć, że jazda z prędkością 90 km/h wymaga mniej paliwa niż gwałtowne przyspieszenie z 90 do 120 km/h. Do prawidłowego zapłonu w komorze spalania niezbędna jest precyzyjna mieszanka paliwowo-powietrzna. 

Przerwy w zapłonie silnika/słabe przyspieszenie/zwiększone zużycie paliwa

Wczesne oznaki awarii regulatora ciśnienia paliwa obejmują przerwy w zapłonie silnika, problemy z przyspieszeniem i zwiększone zużycie paliwa. Oprócz tego pojawia się spadek mocy. Wspomniane objawy wskazują na kłopoty z mieszanką paliwowo-powietrzną i wydajnością silnika. Jeśli wspomniana część nie działa prawidłowo, zaburza ciśnienie paliwa w samochodzie. 

Wycieki paliwa

Jeśli zauważysz podejrzane wycieki, przyczyna może tkwić w awarii regulatora ciśnienia paliwa. Wspomniane plamy powodują nie tylko problemy z osiągami, ale również zagrażają naszemu bezpieczeństwu. Zwykle towarzyszy im charakterystyczny zapach paliwa.

Jeśli silnik nie pobiera odpowiedniej ilości paliwa, musi to jakoś zrekompensować. Pracuje wtedy ciężej. Jeśli zauważysz wycieki, najpierw określ, skąd pochodzą. Jeśli nie jesteś pewien, mechanik może Ci pomóc.

Problem z uruchomieniem silnika

Wspomniana część odpowiada za dostarczanie odpowiedniej ilości paliwa w każdej sytuacji, co wpływa na pracę silnika. Zbyt wysokie ciśnienie paliwa może doprowadzić do “zalania” komory spalania. W silniku znajduje się więcej paliwa niż powietrza. Niejednokrotnie skutkuje to obniżenia efektywności paliwowej.

Istnieją inne czynniki, które mogą przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa. Należą do nich nieszczelności w układzie paliwowym. Nie bagatelizuj problemu i wybierz się do profesjonalnego mechanika.

Nadmiernie hałaśliwa pompa paliwa

Pompa paliwa pracuje głośno, ale jeśli hałas staje się nie do zniesienia, najprawdopodobniej regulator ciśnienia paliwa nie działa prawidłowo. Jeśli pojawiło się dziwne warczenie, koniecznie skontaktuj się z dobrym mechanikiem. Najprawdopodobniej przyczyna tkwi w wadliwym regulatorze ciśnienie paliwa. Zazwyczaj dźwięk nasila się, kiedy silnik jest obciążony, na przykład podczas przyspieszania, wjeżdżania pod górkę lub holowania przyczepy.

Czarny dym z rury wydechowej

Jeśli silnik działa prawidłowo, z rury wydechowej nie będzie się wydobywać czarny dym. Dzięki temu możesz mieć pewność, że pojazd używa odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej. W niektórych przypadkach dym staje się biały lub szary. Nie musisz się nim martwić. 

Istnieje wiele powodów, dla których pojawia się czarny dym. Jednym z nich jest nieprawidłowe ustawienie gaźnika. Może też świadczyć o zapchanym filtrze paliwa. W najgorszym przypadku sygnalizuje uszkodzone wtryskiwacze paliwa.