Corolla pozostaje na szczycie

Toyota Corolla, dostępna w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi, utrzymuje się na pozycji lidera sprzedaży w Polsce. Od początku roku do kwietnia zarejestrowano już 10 411 egzemplarzy tego modelu, a tylko w kwietniu przybyło 2360 nowych aut. Tak duże zainteresowanie sprawia, że Corolla pozostaje niekwestionowanym liderem polskiego rynku, z udziałem wynoszącym 28,5% w segmencie C. Corolla zdominowała również wyniki sprzedaży całej marki. Niemal co czwarta nowa Toyota z polskiego salonu to właśnie ten model, co podkreśla jego wyjątkową popularność zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. To solidny dowód na to, że firma dostarcza samochody spełniające potrzeby szerokiego grona kierowców, a także oferuje nowoczesne technologie, niezawodność i ekonomiczność.

Dominacja modeli Toyoty w poszczególnych segmentach

Oprócz Corolli inne modele Toyoty również prowadzą w swoich segmentach. Najmniejszy model marki, Aygo X, zdobył 42,4% udziału w segmencie najmniejszych samochodów dzięki kompaktowym rozmiarom i możliwościom konfiguracji. W segmencie B Yaris pozostaje liderem z 28% udziałem, a jego wariant SUV, Yaris Cross, zdobył 23,6% w segmencie B-SUV. Nowa Toyota C-HR umocniła swoją pozycję w segmencie C-SUV i osiągnęła 16,2% udziału w rynku. W kwietniu na drogi wyjechało 1166 egzemplarzy tego modelu, a od początku roku zarejestrowano 4852 sztuki. To czyni Toyotę C-HR jednym z najchętniej wybieranych crossoverów w Polsce.

Wzrost popularności Toyoty w Polsce

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku Toyota zarejestrowała w Polsce 39 159 samochodów osobowych i dostawczych, co stanowi wzrost o 16% w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. To przyczyniło się do umocnienia pozycji marki jako lidera rynku flotowego oraz wśród klientów indywidualnych. Z udziałem wynoszącym 19,2% Toyota odpowiada za prawie co piąty nowo zarejestrowany samochód w kraju. W samym kwietniu zarejestrowano 8927 nowych samochodów Toyoty, co stanowi wzrost o 40% w stosunku do kwietnia 2023 roku. To dowód na ciągłą popularność i zaufanie klientów do marki. Toyota utrzymuje swoją dominację na rynku i dostarcza niezawodne modele o nowoczesnych technologiach i spełniające różnorodne potrzeby kierowców w Polsce.