TRD Rally – pakiet rajdowy dla Toyoty Tundry

Toyota Tundra to pick-up, mierzący od 5,9 do 6,4 metra, zbudowany na solidnej platformie GA-F. Model wyróżnia się konstrukcją ramową i podwyższoną sztywnością nadwozia, co w połączeniu z napędem na cztery koła gwarantuje znakomite możliwości terenowe. Dla tych, którzy chcą uczynić swoje auto jeszcze bardziej wyjątkowym, Toyota Racing Development (TRD) przygotowała nowy pakiet TRD Rally, inspirowany rajdami typu Baja. Nowy zestaw zmian wprowadza ulepszenia zarówno mechaniczne, jak i stylistyczne. Pakiet TRD Rally obejmuje m.in. 18-calowe koła terenowe z unikalnymi kołpakami, opony All-Terrain, amortyzatory Bilstein® oraz osłony podwozia, które zabezpieczają auto podczas jazdy po bezdrożach. Te elementy znacząco podnoszą terenowe możliwości Tundry i pozwalają jej sprostać wyzwaniom nieutwardzonych dróg.

Wnętrze z rajdowym sznytem

Pakiet TRD Rally to nie tylko zmiany na zewnątrz, ale także w środku pojazdu. Wnętrze Tundry nawiązuje do rajdowej tradycji Toyoty, dzięki charakterystycznym akcentom w kolorach TRD – czerwonym, pomarańczowym i żółtym. Te elementy znajdują się m.in. na fotelach, wykończonych materiałem SoftTex®, oraz na desce rozdzielczej. To detale, które nie tylko podkreślają sportowy charakter auta, ale także odwołują się do bogatej historii startów Toyoty w rajdach. Pakiet TRD Rally jest dostępny z czterema kolorami nadwozia: Ice Cap, Magnetic Gray, Midnight Black Metallic i Celestial Silver. Tak szeroki wybór kolorystyki pozwala kierowcom na dostosowanie wyglądu pojazdu do własnych upodobań i zachowanie przy tym wyjątkowego stylu rajdowej Tundry.

Moc i osiągi – silniki Tundry

Nowa Toyota Tundra oferuje dwa warianty napędowe, oba bazujące na mocnym silniku V6 i-FORCE 3.4 l z podwójnym turbodoładowaniem. Pierwszy z nich to standardowy silnik o mocy 394 KM, który już sam w sobie zapewnia znakomite osiągi zarówno na drodze, jak i poza nią. Drugi wariant to hybrydowy układ napędowy i-FORCE MAX, oferujący imponującą moc 443 KM i 790 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taki napęd pozwala Tundrze poradzić sobie w najtrudniejszych warunkach terenowych. Jednocześnie zapewnia ekologiczne rozwiązania charakterystyczne dla Toyoty.

TRD – specjalista od sportowych ulepszeń

Toyota Racing Development (TRD) od lat specjalizuje się w przygotowywaniu pakietów udoskonaleń dla modeli Toyoty oferowanych na rynku amerykańskim. W przypadku Tundry klienci mogą wybierać spośród różnych pakietów, które pozwalają na dostosowanie auta do ich potrzeb. Wersje wyposażone w pakiet TRD Off-Road oferują amortyzatory Bilstein® monotube, które poprawiają komfort jazdy zarówno na autostradach, jak i w terenie. Dla jeszcze bardziej wymagających kierowców dostępna jest wersja TRD Pro, wyposażona w 2,5-calowe amortyzatory FOX®, podnoszące przód pojazdu o 2,8 cm, oraz przedni stabilizator TRD Pro i aluminiową osłonę podwozia. Najnowszy pakiet TRD Rally kontynuuje tę tradycję i dodaje do gamy Tundry elementy inspirowane rajdami typu Baja. Jego charakterystyczne dodatki, takie jak elektronicznie sterowany blokowany mechanizm różnicowy tylnej osi, system Multi-Terrain Select czy Crawl Control, zapewniają jeszcze większe możliwości terenowe. Wszystko to sprawia, że Tundra w tej wersji jest w pełni przygotowana na wyzwania bezdroży i ekstremalnych warunków jazdy.