Chińskie samochody zyskują na popularności

W maju 2024 roku marka MG zanotowała znaczący wzrost popularności na polskim rynku. Zarejestrowano aż 671 nowych pojazdów tej marki, co przewyższa wynik Opla (647 rejestracji), Nissana (496 rejestracji) i Peugeota (434 rejestracje). Jest to niemal 4,5-krotny wzrost w porównaniu do stycznia 2024 roku, kiedy zarejestrowano 152 nowe MG. Marka, należąca do chińskiego koncernu SAIC Motor, w maju 2024 roku zajęła 17. miejsce w rankingu popularności marek motoryzacyjnych w Polsce. Inną chińską marką, która zadebiutowała w majowym rankingu Samaru, jest Omoda, należąca do Chery Holding Group. W maju 2024 roku zarejestrowano 12 nowych pojazdów, co stawia ją w 38. miejscu, tuż za Bentleyem i przed Ferrari.

Wzrost rejestracji samochodów premium

Raport Samaru pokazuje, że w maju 2024 roku aż 23,5% nowo zarejestrowanych samochodów w Polsce to pojazdy premium. Wśród nich najpopularniejsze marki to BMW, Mercedes, Audi i Volvo. Przez pierwsze pięć miesięcy 2024 roku liczba rejestracji nowych aut premium wzrosła o 23,1%, co znacznie przewyższa wzrost całego rynku (+15%). Udział firm w rejestracjach samochodów premium jest również wyższy niż w przypadku całego rynku.

Dominacja Toyoty zaczyna słabnąć

Choć Toyota nadal prowadzi w rankingu najczęściej rejestrowanych marek nowych aut w Polsce, jej dominacja zaczyna lekko słabnąć. W maju 2024 roku Toyota zarejestrowała 7930 nowych samochodów, co jest spadkiem w porównaniu do poprzednich miesięcy tego roku. Mimo to, w okresie styczeń-maj 2024 roku zarejestrowano więcej nowych Toyot (44,5 tys. sztuk) niż aut marek z 2. i 3. miejsca (Skoda i VW) razem wziętych.

Inne znaczące zmiany na rynku

W maju 2024 roku Mazda zanotowała znaczny wzrost rejestracji i osiągnęła wynik 1615 nowych samochodów. Warto również zwrócić uwagę na sukces SsangYonga, który zarejestrował 221 nowych pojazdów i wyprzedził marki takie jak Land Rover i Jeep.

Analiza rynku motoryzacyjnego w Polsce pokazuje dynamiczne zmiany w preferencjach konsumentów oraz rosnącą popularność chińskich marek. Warto śledzić dalszy rozwój trendów i dostosować swoje decyzje zakupowe do zmieniających się warunków rynkowych.