Volkswagen Golf VIII – nowa era cyfryzacji

Volkswagen Golf ósmej generacji został zaprezentowany jesienią 2019 roku, a pierwsze egzemplarze trafiły do salonów przed końcem roku. Auto, zbudowane na zmodernizowanej platformie MQB evo, charakteryzowało się wymiarami zbliżonymi do poprzednika, ale udało się znacząco zmniejszyć współczynnik oporu powietrza. Golf VIII w standardzie oferował zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego oraz Lane Assist, który utrzymuje samochód na pasie ruchu.

Nowoczesne technologie i cyfryzacja

Już w podstawowej wersji Golf VIII jest wyposażony w reflektory LED, cyfrowy zestaw wskaźników Digital Cockpit, system multimedialny z 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjną kierownicę oraz automatyczną klimatyzację. System Keyless Start, dostęp do usług mobilnych We Connect i We Connect Plus, oraz system komunikacji między pojazdami Car2X to kolejne zaawansowane rozwiązania technologiczne. Opcjonalnie dostępne są takie funkcje jak Travel Assist, umożliwiający półautomatyczną jazdę, Innovision Cockpit z daleko posuniętą personalizacją ustawień systemu infotainment oraz inteligentne matrycowe reflektory IQ.LIGHT, które znacznie podnoszą komfort podróżowania po zmroku.

Modernizacja w 2024 roku

W 2024 roku Volkswagen przeprowadził modernizację Golfa VIII i wprowadził subtelne, ale istotne zmiany. Nowy model, który trafił do salonów, nadal opiera się na sprawdzonej platformie MQB evo, ale wprowadza jeszcze więcej zaawansowanych technologii i udoskonaleń. Cyfryzacja kokpitu została poszerzona o nowe funkcje, a lista opcji – wzbogacona o dodatkowe rozwiązania, takie jak jeszcze bardziej zaawansowane systemy asystujące kierowcę.

Szeroki wybór jednostek napędowych

Od momentu wprowadzenia na rynek, Golf VIII oferował różnorodne jednostki napędowe. W ofercie znalazły się silniki benzynowe 1.0 TSI, 1.5 TSI oraz 2.0 TSI, a także jednostki wysokoprężne 2.0 TDI. Dostępne były również wersje hybrydowe, w tym hybryda plug-in oparta na silniku 1.4 TSI. Sportowe wersje GTI, GTD oraz R oferowały odpowiednio moc 245 KM, 200 KM oraz 320 KM. 

Volkswagen Golf VIII kontynuuje tradycję innowacyjności i zaawansowanej technologii. Oferuje jeszcze bardziej cyfrowy i zmodernizowany kokpit oraz szeroki wybór jednostek napędowych. Modernizacja w 2024 roku wprowadziła nowe funkcje i udoskonalenia, które umacniają pozycję Golfa jako lidera w segmencie kompaktowych samochodów. Dzięki różnorodnym wersjom napędowym i zaawansowanym systemom wspomagającym kierowcę Golf VIII pozostaje jednym z najbardziej wszechstronnych i popularnych modeli na rynku.