Toyota umacnia pozycję na polskim rynku

W okresie od stycznia do lipca 2024 roku Toyota odnotowała znaczący wzrost liczby rejestracji samochodów w Polsce. Zarejestrowano 63 559 samochodów osobowych i dostawczych tej marki, co stanowi 18% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ten wzrost sprawia, że Toyota jest najchętniej wybieraną marką zarówno przez firmy, jak i osoby prywatne. Tylko w lipcu na polskie drogi wyjechało 7 830 Toyot, co również stanowi wzrost o 18%. Wśród firm zarejestrowano 5455 samochodów (wzrost o 17%), natomiast klienci indywidualni odebrali 2 375 egzemplarzy (wzrost o 22%).

Corolla zdecydowanym numerem jeden

Jednym z kluczowych modeli Toyoty, który przyczynił się do jej sukcesu, jest Corolla. Od stycznia do lipca 2024 roku zarejestrowano 15 805 egzemplarzy tego modelu, co stanowi wzrost o 27% w porównaniu do poprzedniego roku. W samym lipcu zarejestrowano 1 837 Corolli, co pokazuje, jak dużą popularnością cieszy się ten model w Polsce. W zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych modeli w Polsce aż pięć to Toyoty. Na trzecim miejscu znalazł się Yaris Cross z 9 124 rejestracjami (wzrost o 14%), czwartą pozycję zajmuje Yaris (8 177 egz.), a szóste miejsce przypadło modelowi RAV4 (7 710 egz.), który zanotował imponujący wzrost o 73%. Na ósmej pozycji znalazła się Toyota C-HR z wynikiem 7 637 rejestracji, co oznacza wzrost o 43%.

Mocna pozycja w segmentach

Samochody Toyoty dominują także w poszczególnych segmentach rynkowych. Aygo X jest najczęściej wybieranym modelem wśród najmniejszych aut, z 2178 rejestracjami i 39% udziałem w swojej klasie. Yaris jest liderem segmentu B z 28,9% udziałem, a Yaris Cross prowadzi wśród miejskich crossoverów z 21,9% udziałem. Corolla zajmuje pierwsze miejsce w klasie kompaktów z 26,3% udziałem, natomiast Toyota C-HR jest liderem segmentu C-SUV z 14,7% udziałem. W segmencie D-SUV model RAV4 ma 11,1% udziału, co czyni go jednym z liderów w tej kategorii. Highlander, największy SUV Toyoty dostępny w Polsce, odnotował 810 rejestracji od początku roku. W segmencie D model Camry poprawił swój wynik o 28%, z 2201 rejestracjami.

Toyota umacnia swoją pozycję na polskim rynku i staje się najchętniej wybieraną marką przez firmy i osoby prywatne. Imponujący wzrost liczby rejestracji, popularność modeli takich jak Corolla, Yaris Cross i RAV4 oraz dominacja w różnych segmentach rynku świadczą o dużym zaufaniu, jakim darzą Toyotę polscy kierowcy. Marka kontynuuje swoją ekspansję i oferuje niezawodne oraz wszechstronne samochody, które spełniają oczekiwania szerokiego grona klientów.